kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

پادشاه عربستان شخصاً میزبان خاخام صهیونیست شد!

پادشاه سعودی در اقدامی به ظاهر بی‌سابقه! و در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، شخصا میزبان یک خاخام صهیونیست در کاخ خود شد.



رژیم صهیونیستی در دوران حکومت «آل سلمان»! در عربستان تلاش‌های خود را برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی به ویژه عربستان علنی کرده است. بارها اخباری از دیدارهای مخفیانه مقامات صهیونیستی و سعودی با هم منتشر شده و حتی روزنامه‌نگاران دو رژیم از شهرهای هم دیدار کرده‌اند اما حضور یک خاخام صهیونیست در کاخ پادشاهی سعودی و انتشار تصاویر آن امری بی‌سابقه است. طبق گزارش رسانه‌های سعودی، «فیصل بن عبدالرحمن بن معمر» دبیرکل مرکز ملک عبدالله برای گفت‌وگو میان پیروان ادیان! به همراه اعضای هیئت‌مدیره این مرکز از دین‌های مختلف با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دیدار کردند.
روزنامه «عربی ۲۱» در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته، از جمله افرادی که در این دیدار حضور داشت خاخام اسرائیلی «دیوید روزِن» بود:«حضور یک خاخام دارای تابعیت اسرائیلی در قصر پادشاهی سعودی اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ عربستان است.»
حساب توئیتری «اسرائیل بالعربیه» هم عکس‌های این دیدار را منتشر و مدعی شد:«این اقدام در چارچوب «تلاش‌های مورد ستایش برای ساخت پل‌های تسامح در میان ادیان مختلف انجام شده است.»
«آریه درعی» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی ماه گذشته از امضای سندی خبر داده بود که بر اساس آن «یهودیان» اجازه دارند برای انجام امور تجاری و دینی به عربستان سفر کنند که این اقدام نیز برای اولین بار صورت ‌گرفت.
در همین حال، پنج‌شنبه گذشته، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر ادامه روند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی و این رژیم اعلام کرد، تعداد سفرهای سرّی که به کشورهای عربی داشته است، را نمی‌تواند افشا کند. بر اساس گزارش شبکه «هلا» که مخاطب آن اعراب مناطق 1948 است، نتانیاهو اظهار داشت، «نمی‌توانم به شما بگویم که چند بار به کشورهای عربی سفر کرده‌ام، ولی حرف‌هایم را باور کنید که این روابط به شکل روزافزونی در حال گسترش است.»