kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
در 200 مسجد کرانه باختری صورت گرفت

لبیک فلسطینی‌ها به پویش بزرگ و هفتگی «فجر عظیم»

مردم فلسطین تحت برنامه‌ای با عنوان پویش «فجر عظیم» و در حمایت از قدس و مسجدالاقصی در 200 مسجد کرانه باختری به طور هماهنگ نماز صبح خواندند. این پویش حدود یک ماه است که هر جمعه برگزار می‌شود.




هزاران فلسطینی دیروز صبح در قالب پویش «فجر عظیم»، خود را به مسجدالاقصی، مسجد ابراهیمی و دیگر مساجد در اراضی‌اشغالی ۱۹۴۸ رساندند تا با ادای نماز صبح در این مساجد در قالب پویش «فجر عظیم» بر حمایت خود از مسجدالاقصی و مقدسات فلسطین تأکید کنند.
رژیم صهیونیستی نیز نظامیان خود را به صورت گسترده در قدس و مسیرهای منتهی به مسجدالاقصی مستقر کرد و با بررسی دقیق مدارک آنها، مانع از ورود کسانی شد که از مسجدالاقصی تبعید کرده‌اند! دیروز ۲۰۰ مسجد در کرانه باختری شاهد حضور نمازگزاران بود و خطبای مساجد بر حقوق کامل فلسطینی‌ها و مقابله با‌اشغالگری اسرائیل تأکید کردند.
آنها اعلام کردند، شهرک‌نشینان در توهمند که طرح‌های آنها اگر از واشنگتن اعلام شود، خواهد توانست اراده فلسطینی‌ها را بشکند.
خبر دیگر اینکه جنبش حماس به درخواست آمریکا برای مذاکره، پاسخ منفی داد و اعلام کرد که واشنگتن بی‌طرف نیست و از جنایات رژیم صهیونتیستی حمایت می‌کند.