kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

نظامیان آمریکایی‌، سرگردان بین عراق و سوریه نگران از انتقام مقاومت

نظامیان ‌اشغالگر و تروریست آمریکایی، که از جانب نیروهای مقاومت و عشایر عراق و سوریه شدیدا تحت فشار قرار گرفته‌اند، در مرزهای دو کشور دائم در رفت و آمد هستند و تلاش می‌کنند در برابر خطر نیروهای مقاومت، برای خودشان چاره جویی کنند.

نیروهای آمریکایی در عراق تحت محاصره گروه‌های مقاومت قرار دارند و در سوریه نیز نه تنها مردم از آنها حمایت نمی‌کنند، بلکه با سلاح و سنگ به استقبال آنها می‌روند.
به گزارش فارس، دیروز «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی «گردان‌های حزب‌الله عراق»، ضمن تأکید بر اینکه «اخراج آمریکا» گزینه راهبردی گروه‌های مقاومت است، تأکید کرد که هم اکنون نظامیان آمریکایی در عراق تحت محاصره گروه‌های مقاومت هستند. سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد که گروه‌های مقاومت برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق، در حال تلاش و رایزنی هستند.
در آن سوی مرزها نیز آمریکایی‌ها به مثل سابق، امنیت ندارند و هر روز شرایط بر آنها سخت‌تر می‌شود. چند روز قبل، ساکنان محلی، نیروهای مردمی و نظامیان ارتش سوریه در روستای «خربه عمو» (اطراف شهر مرزی «قامشلی») با سنگ و سلاح، مقابل نظامیان آمریکایی ایستاده و آنها را از این منطقه رانده‌اند.
دیروز نیز خبر رسید، عشایر عرب استان «حسکه» ضمن اعلام حمایت خود از ارتش سوریه و عملیات آن علیه تروریسم، مقاومت در برابر ‌اشغالگران آمریکایی و اخراج آنها از خاک سوریه را خواستار شدند.
به گزارش ایسنا، شیوخ قبایل عرب و چهره‌های برجسته عشایر سوریه طی جلسه‌ای در روستای «خربه عمو»‌، همبستگی خود را با ساکنان این روستا اعلام کردند.
شیخ «عبد الرزاق الطائی»، رئیس‌ یکی از قبایل گفت: ساکنان روستای خربة عمو اقدامات قهرمانانه‌ای را برای آغاز مقاومت در برابر نیروهای‌اشغالگر آمریکایی انجام داده‌اند.
«حمندی الحمندی» از چهره‌های قبیله « الغنامه» نیز تاکید کرد: این نشست در واقع به معنای درخواست دوباره خروج نیروهای‌اشغالگر آمریکایی از خاک سوریه است، همه قبایل عربی باید راه مقاومت را در برابر این ‌اشغالگران که منابع کشور را سرقت کرده‌اند، در پیش بگیرند.