kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴

محاکمه بنیامین نتانیاهوبه جرم فساد 27 اسفند ماه شروع می‌شود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، محاکمه «بنیامین نتانیاهو» به جرم فساد مالی، 27 اسفند آغاز می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی‌، محاکمه نخست‌وزیر این رژیم از 27 اسفند آغاز می‌شود. در این رابطه، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که دادستان کل این رژیم به دلایل امنیتی، بنا دارد جلسه محاکمه نتانیاهو را به بیرون از دادگاه منتقل کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، سه پرونده فساد دولتی و مالی علیه نتانیاهو مفتوح است. این پرونده‌ها اسنادی را در خود جای داده‌اند که طی یک سال اخیر از اعترافات دستیاران و وزیران پیشین کابینه نتانیاهو به دست آمده است. اولین پرونده موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.
پرونده دوم موسوم به «پرونده ۲۰۰۰»، به سوءاستفاده نخست‌وزیر از قدرت جهت تحت فشار قرار‌دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحارونوت» برای ارائه پوشش بهتر اخبار نخست‌وزیری، مربوط می‌شود.
او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک»، میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده است تا پایگاه خبری «واللا» متعلق به ایلوویچ، از نتانیاهو و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.
قرار است نتانیاهو در دادگاه مرکزی خیابان «صلاح‌الدین» شهر قدس، محاکمه شود. به گفته کانال ۱۳، این دادگاه قبلا چندین بار هدف حمله فلسطینی‌ها قرار گرفته است..
طبق این گزارش، پس از آغاز جلسه محاکمه نتانیاهو، راه‌ها تقریبا به طور کامل بسته خواهند شد و این حالت تا زمان پایان محاکمه،ادامه می‌یابد.
شهرک ‌سازی
وزارت مسکن رژیم صهیونیستی طرحی را برای ساخت 9 هزار واحد مسکونی در اراضی فرودگاه بین‌المللی شمال شهر قدس آماده کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این طرح روی زمینی به مساحت 1200 جریب اجرا خواهد شد و در چارچوب آن، بین 6 تا 9 هزار واحد مسکونی جدید احداث می‌شود. این خانه‌ها به صورت غیرقانونی احداث می‌شوند.
این شهرک ‌سازی‌ها در حالی ادامه دارد که دفتر حقوق بشر سازمان‌ملل اخیراً با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است، نام 112 شرکتی که به صورت غیرقانونی در اراضی‌اشغالی سال 67 و خصوصا در کرانه باختری فعالیت می‌کنند، در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفته‌اند. طبق کنوانسیون ژنو، هرگونه ساخت و ساز در اراضی فلسطین‌اشغالی 67 ممنوع است.
روسیه معامله قرن را رد کرد
«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه، با «خالد مشعل» رئیس‌سابق دفتر سیاسی جنبش حماس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی و «سامی خاطر» دیگر عضو ارشد این جنبش در «دوحه» پایتخت قطر، دیدار کرد.
در این دیدار، هیئت حماس بوگدانوف را در جریان آخرین تحولات سیاسی فلسطین، از جمله «معالمه قرن»، قرار‌داد و تأکید کرد: حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی این طرح را مردود می‌دانند، زیرا طرح مذکور حق آزاد ‌سازی سرزمین‌های‌اشغالی، بازگشت آوارگان و ایجاد دولت مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل در زمین، هوا و خشکی را نقض می‌کند.
بوگدانوف هم بر موضع روسیه در حمایت حق ملت فلسطین تأکید کرد و گفت، این کشور هر طرح صلحی که ملت فلسطین مخالف آن باشد را مردود می‌داند.
وی تأکید کرد، مسکو آماده ارائه هر حمایتی برای تضمین پایان دادن به اختلافات داخلی در فلسطین است، زیرا وحدت را عاملی اساسی در تحقق چشم‌اندازهای مشروع ملت فلسطین می‌داند.
خبر دیگر اینکه، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، صبح دیروز بر اثر وقوع انفجار در شهر «لاد»(مرکز فلسطین‌اشغالی)، یک نفر کشته شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر، در‌باره علت و عوامل انفجار، خبری نداد.