kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
سرلشکر سلامی در مصاحبه با شبکه المیادین:

پاسخ اصلی ایران به آمریکا /زمان تحقق اهداف سردار سلیمانی است

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایام چهلم شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ایام چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو کرد.




سرلشکر سلامی گفت: ما به اسرائیلی‌ها اخطار می‌دهیم مراقب شرارت‌های خودشان باشند، آنها خیلی کوچکتر از آمریکایی‌ها هستند، بسیار کوچکتر و در محاسبات ما بسیار ناتوان‌تر. آنها همه نقاط تحت اشغال‌شان در معرض آتش‌های ما است، نه فقط از مبدا ایران، امروز آنها می‌توانند به لهجه‌های مختلف از ملت‌های مسلمان را در کنار مرز‌هایشان بشنوند، لهجه پاکستانی‌ها، عراقی‌ها، افغانی‌ها، ایرانی‌ها، لبنانی‌ها، سوری‌ها، بحرینی‌ها، یمنی‌ها و دیگران و سعودی‌ها، می‌توانند بشنوند.
وی افزود: ظرفیت‌های قوی برای زوال رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، ولی شرایط هنوز برای زوال نهایی آماده نیست. من معتقدم خود اسرائیلی‌ها این شرایط را آماده می‌کنند با ادامه شرارت‌ها، یعنی خود آنهاعامل نابودی خودشان خواهند شد. آنها باید به این واقعیت توجه کنند در یک باریکه‌ای تحت محاصره هستند، این حصارهای بتنی یا این دیوار‌های الکترونیکی و یا این سربازان خسته از جنگ و ترسیده از مرگ که بخش مهمی از سرشت صهیونیست‌ها را تشکیل می‌دهد، نجات بخش آنها نیست.
فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: هم آمریکایی‌ها و هم اسرائیلی‌ها بدانند که ایران سرزمین پاسخ‌های سخت و حساب شده است به هر مهاجم در هر مقیاسی. ما جهانی فکر کردیم، جهانی قدرت‌افزایی کردیم، ما بزرگترین قدرت نظامی جهان را میزان افزایش قدرت خودمان قرار دادیم.
سرلشکر سلامی اظهار داشت: من واقعاً برام خیلی سخت هست از شخصیت سردار سلیمانی سخن بگویم، احساس می‌کنم آنقدر این شخصیت رفیع هست که دسترسی ما به ارتفاع شخصیت او ممکن نیست. شهید سلیمانی از هر زاویه‌ای که به شخصیت او نگاه کنید در اوج هست، از نظر اخلاقی و عاطفی، او یک انسانی بسیار مهربان و رئوف و سرشار از عاطفه بود. یعنی من معتقدم زبان حاج قاسم به قلب او متصل بود و همیشه با قلب سخن می‌گفت. پر حرارت بود، وقتی احوال‌پرسی می‌کرد معمولا می‌گفت فدای شما بشوم، این کلمه نبود، احساس درونی او بود، او واقعا برای فدا شدن برای همگان آماده بود و فدا شدن آرزوی او بود. این شخصیت بسیار متواضع بود، خاشع بود، در مقابل مردم احساس فرودستی می‌کرد. او محبوبیتی فوق‌العاده داشت، شهرت او جهانی بود همه شخصیت‌های جهان او را تحسین می‌کردند، حتی دشمنان از او ستایش می‌کردند.
وی در ادامه گفت: سردار سلیمانی اشداء علی الکفار بود، اگر سخت‌گیر بود در مقابل دشمنان ولی رئوف بالمومنین، مردم برای او بسیار مقدس بودند. جلوه‌های عاطفی شخصیت سردار سلیمانی واقعا، از نظر من می‌توانم به اندازه ظرفیت خودم از او یاد کنم نه به اندازه وسعت وجود او.
فرمانده کل سپاه افزود: ما قادر هستیم هر پایگاهی را در منطقه با هر شدت دلخواه مورد هدف قرار بدهیم، اینها واقعیت‌های امروز قدرت ما است و در زمین ما یک نیروی پایان ناپذیری داریم که متصل به بسیج مردمی  و این هرگز خاتمه پیدا نمی‌کند.
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: هم سپاه و هم ارتش، این دامنه قدرت مربوط به همه نیروهای مسلح ما هست، نه فقط سپاه. ارتش ما امروز یک ارتش قدرتمند، یک ارتشی با دست برتر و یک ارتشی با انگیزه‌های قوی، ایمان‌های مستحکم، سلاح‌های پیشرفته، تاکتیک‌های مدرن، یک ارتش شکست‌ناپذیر، نیرومند و مومن، مهمتر از همه ایمان جوانان و رزمندگان و فرماند‌هان ما است. در جنگ عنصر اصلی ایمان است و الحمدلله این در جبهه اسلام کاملا عیان و آشکار هست. ایمان نقطه کلیدی قدرت ما است. ما البته بر سلاح تکیه نداریم ولی سلاح را به دست جوانان مومن می‌سپاریم تا از اون قدرت‌های عجیب و شگفت‌انگیز بسازند.
وی اظهار داشت: دشمن هرچه که بخواهد رابطه مردم با سپاه را به هم بزند و این رابطه را تلخ کند مردم بیشتر به سپاه معتقد می‌شوند، البته ما پاسداران فدائیان این مردم هستیم و دوست داریم در راه آرزوهای آنها فدا بشویم. زیباترین آرمان ما فدا شدن برای آرزوهای مردم هست.
به گزارش ایکنا، فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: پاسخ‌های ما به آمریکا ادامه خواهد یافت اما در اشکال متفاوت، پاسخ اصلی هنگامی است که هدف‌های سردار سلیمانی این شهید بزرگ محقق بشود، راه او ادامه پیدا کند و این هدف‌ها عموماً پیرامون اضمحلال و زوال رژیم صهیونیستی است در این منطقه، که نقطه کانونی شرارت هست و خاتمه دادن به حضور آمریکا در منطقه و شکست دادن کامل سیاست‌های آمریکاست. پاسخ استراتژیک ما وقتی کامل می‌شود که این واقعیت‌ها تحقق پیدا کند و ما این را تعقیب می‌کنیم تا انتهای کار، یعنی تا زمانی که آخرین آمریکایی‌ از این منطقه خارج نشود ما راه این سردار شهید را ادامه می‌دهیم، این مسیر انقلاب اسلامی است.