kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
جلیلی تأکید کرد

هر رأی، چک سفید امضایی است برای نحوه تخصیص صدها هزار میلیارد بودجه

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه نماینده مجلس اختیار دارد که راجع به چگونگی هزینه‌کردِ حدود ۴٠٠ هزار میلیارد تومان بودجه تصمیم بگیرد، گفت: هر رأیی یک چک سفید امضاء برای چگونگیِ تخصیص این بودجه است.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اجتماع بزرگ مردم اصفهان که به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: شهید سلیمانی عصاره فضائل ملت بود و این پیام را با همه وجود درک کرد؛ امروز فرمایشات حضرت زهرا(س) باور ملت ما شده و این تجربه را به دست آوردند که اگر در زندگی فردی و اجتماعی خود دعوت اولیای خدا را اجابت کنند چه جایگاه و عزتی پیدا خواهند کرد و این عزت نیز در سایه جهاد و تلاش میسر خواهد شد. امثال شهید سلیمانی فرزندان همین ملت بودند، چه بسیارند پدران و مادرانی که اینچنین فرزندانی را در دامن خود پرورش دادند.
ایران را یکی از سه قدرتی می‌دانند که باید با آن مقابله کرد
عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت ما یک انتخاب بزرگ کرد که آن انتخاب اسلام بود این توفیق بزرگی برای ملت ما در این عصر بود که به این آگاهی رسید که انتخاب خود را خدا قرار دهد، دعوت خدا و پیامبر را اجابت کرده و جمهوری اسلامی را انتخاب کند. چه بسیارند افرادی که راه‌های دیگری جز راه خدا را به دلایل مختلف انتخاب کردند و دنباله‌روی غیرخدا نه تنها موفقیتی برای آنها به‌دنبال نداشت بلکه تنها نوکری آنها برای دیگران را برایشان به ارمغان آورد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی یک انتخاب صحیح صورت می‌گیرد به همان نسبت شما قوت پیدا می‌کنید، انتخاب قوی یعنی کشوری که یک زمان او را در حد ژاندارم خودشان می‌دانستند امروز به صراحت بیان می‌کنند این قدرتی است که جزو سه اولویت اول آنها است.
وی در ادامه تصریح کرد: انتخاب صحیح که باشد، یک مسیر صحیح که انتخاب بشود تولید اقتدار و عزت می‌کند. عزیزی مثل شهید قاسم سلیمانی فرزند روستای قنات ملک در «رابر» کرمان در پرتو این انقلاب چنان عزّت و قدرتی پیدا می‌کند که بالاترین مقام کشوری که خود را ابرقدرت می‌داند اعتراف می‌کند که تصمیم به هدف گرفتن این فرد گرفته‌ایم و برای مقابله با او مستأصل می‌شوند.
جلیلی بیان داشت: رئیس قبلی آنها یعنی اوباما هنگامی ‌که کارنامه عملکرد خود را ارائه می‌کرد گفت که ما نتوانستیم با گذشت ۵ سال از حضور در سوریه موفقیتی کسب کنیم زیرا کسی مثل سلیمانی در آن‌جا حضور داشت.
عضو شورای‌عالی امنیت ملی ادامه داد: باید پرسید که این فردِ روستایی چه قدرتی داشت که همه را مستأصل می‌کرد؛ اگر انتخاب ملت صحیح باشد و مسیر درستی را طی کند و در صحنه حاضر شود، این قدرت پیدا می‌شود.
جلیلی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن رسماً اعلام می‌کند که ما به‌دنبال فشار حداکثری بر ایران هستیم، تنها انتخاب قوی و نقطه‌زن جوابگو است و این انتخاب قوی است که تحریم‌های دشمن را هدف‌گیری کرده و آن ‌را بی‌تأثیر می‌کند و در این شرایط است که هر رأی یک موشک نقطه‌زن می‌شود البته در صورتی که درست و دقیق باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ملت زمانی می‌تواند یک مجلس قوی پدید آورد که بداند اولویت‌های ۴ سال آینده کشور چیست و چه مسائلی باید در این زمان حل شود و راه‌حل این مسائل نیز چیست.
نیمی ‌از مردم ایران یک ریال وام نگرفته‌اند
وی افزود: یک نماینده مجلس اختیار دارد که راجع به چگونگی هزینه شدن بودجه که چیزی حدود ۴٠٠ هزار میلیارد تومان است تصمیم گیرد، لذا رأی هر فرد به مانند یک چک سفید امضا برای چگونگی تخصیص صدها هزار میلیارد تومان  است.
جلیلی عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب باید گام جهش و ارتقا باشد؛ انتخابات یک عرصه جدی است و باید با دقت به آن وارد شد و مشکلات مردم نیز در نتیجه همین انتخابات باید حل شود.
عضو شورای‌عالی امنیت ملی بیان داشت: امروز نزدیک به ۵٠ درصد از مردم ایران تا به حال حتی یک ریال هم تسهیلات بانکی نگرفتند، ۴٠ درصد مردم نیز ١٠ درصد تسهیلات بانکی گرفتند ولی ١٠ درصد دیگر به میزان ٩٠ درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند و ما اگر از عدالت صحبت می‌کنیم به این مشکل جدی نیز باید توجه کنیم.
وی ادامه داد: امروز در کشور روزی ١٠٠٠ میلیارد تومان خلق پول می‌شود، مقام معظم رهبری چندین سال است که بر روی هدایت درست نقدینگی تأکید دارند، در سال ٩٢ که دولت کنونی دولت را تحویل گرفت نقدینگی ۴٧٠ هزار میلیارد تومان بود ولی این مقدار در حال حاضر به بیش از ٢٠٠٠ میلیارد تومان رسیده است. اگر ما در این شرایط یک مجلس قوی داشته باشیم که به این موضوعات ورود پیدا کند مقدار زیادی از مشکلات کشور حل خواهد شد.
وی اظهار کرد: دشمن رسماً می‌گوید که ما می‌خواهیم فروش نفت ایران صفر شود، در این شرایط ما نه‌تنها می‌خواهیم کشور را اداره کنیم بلکه می‌خواهیم وضع کشور را ارتقا دهیم و جهش داشته باشیم و این امر با برنامه‌ریزی میسر است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر می‌خواهیم گره‌ها باز شود باید چشم‌ها را باز کنیم و همه با جدیت وارد کار شویم و وقت بگذاریم. اگر در این اولویت‌ها به یک فهم رسیدیم وظیفه داریم که ببینیم چه کسی می‌تواند این کارها را انجام دهد. لذا جلسات انتخاباتی باید در راستای تشخیص اولویت‌های ما و راه‌حل رسیدن به آنها باشد.