kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
با آزادسازی 100 روستا و شهرک اتفاق افتاد

فرار دسته‌جمعی تروریست‌ها از حلب مردم سوریه در خیابان‌ها جشن گرفتند

مردم سوریه با شنیدن پیروزی بزرگ ارتش این کشور در استان «حلب» و آزاد ‌سازی 100 منطقه، به خیابان‌ها آمدند و شادمانی کردند.

مردم شهر حلب سوریه شامگاه یکشنبه با شنیدن خبر فرار تروریست‌ها و برقراری امنیت کامل در این شهر، به خیابان‌ها آمدند و شادمانی کردند.
ارتش سوریه طی روزهای گذشته حدود 100 منطقه، روستا و شهرک شمال و غرب شهر حلب را از‌اشغال تروریست‌ها خارج کرد و امنیت را به این شهر بازگرداند. تروریست‌های مسلح نیز برای اینکه توسط ارتش سوریه محاصره نشوند، به مناطق شمالی حلب و نزدیک مرزهای ترکیه فرار کردند. همچنین بر اساس آخرین خبرها، نیروهای سوریه توانستند پس از 9 سال‌، فرودگاه حلب را تحت کنترل خود در آورند.
شمار گلوله‌های خمپاره و راکتی که عناصر تروریستی طی 9 سال گذشته بر سر شهر حلب فرو ریختند، تا 20 هزار گلوله و راکت برآورد می‌شود. طی این مدت، هزاران نفر از ساکنان حلب کشته و زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های سوری شهروندان حلب را مسرور از پیروزی جدید دولت بر تروریست‌هایی که آنها را دست نشانده بیگانگان در سوریه می‌خوانند، نشان می‌دهد. زنان هلهله می‌کنند و یا از خوشحالی زیاد‌اشک می‌ریزند و جوانان سوت و کف می‌زنند و خلاص شدن شهرشان از تروریسم را جشن می‌گیرند.
ارتش سوریه روز یکشنبه و پس از آنکه کنترل آخرین پایگاه‌های تروریست‌ها در منطقه «صالات اللیرمون» در شمال حلب را به‌دست گرفت، توانست امنیت را به طور کامل به شهر حلب بازگرداند.
نظامیان سوریه یکشنبه همچنین موفق شدند تمامی بخش‌های منطقه «جمعیهًْ الزهراء» در غرب حلب را آزاد کنند و پس از درگیری با تروریست‌های «جبههًْ النصرة»، شهر «حریتان» در حومه حلب شمالی را کاملا تحت کنترل خود بگیرند.
از سوی دیگر، پس از عقب‌نشینی تروریست‌های جبههًْ‌النصره از مناطق «حیان»، «بیانون» و «تل مصبین» در حومه شمالی حلب،‌ ارتش سوریه بدون درگیری، این مناطق را تحت کنترل در آورد.
تروریست‌ها در حال حاضر به دو منطقه «داره عزه» و «عفرین» در شمال غرب حلب عقب‌نشینی کردند.
ارتش سوریه روز جمعه نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۲‌، به طور کامل بر جاده حلب-دمشق تسلط یافته و امنیت کامل را به آنجا بازگردانده است.
جاده بین‌المللی حلب به دمشق، که با عبور از شهرهای مختلف سوریه از حلب در شمال تا دمشق و در ادامه به مرزهای اردن در جنوب سوریه می‌رسد، باز پس گیری آن، یکی از اهداف اصلی دمشق از عملیات نظامی اخیر در استان‌های حلب و ادلب بوده است.
شهر حلب مرکز استان حلب، در شمال کشور سوریه وافع بوده و بزرگ‌‌ترین شهر و پایتخت اقتصادی این کشور است. بسیاری از صنایع و کارخانجات نیز در استان حلب قرار دارند. از همین رو، بین این شهر و شهرهای دیگر سوریه جاده‌های مختلف بین‌المللی احداث شده است که مهم‌ترین آنها، جاده حلب به دمشق پایتخت سوریه است.
نیمی از شهر حلب از نیمه‌های سال ۲۰۱۲ میلادی به پایگاه تروریست‌ها مبدل شده بود. در سال ۲۰۱۶ این شهر از کنترل تروریست‌ها خارج شد و به دست حکومت سوریه بازگشت، اما هنوز بقایای گروه‌های تروریستی در بخش‌هایی از شمال، غرب و جنوب این استان فعال هستند.
بیانیه ارتش
فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه در بیانیه‌ای، از آزاد‌سازی 100 منطقه‌، روستا و شهر در حومه حلب در چارچوب عملیات ضدتروریستی خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در بیانیه فرماندهی آمده است: دلاوران ارتش عربی سوریه با گام‌هایی حساب شده و مستحکم و عملیاتی منحصر به فرد و متمرکز، پیشروی خود را ادامه دادند تا تروریسم تکفیری را ریشه‌کن و قاتلانی را نابود کنند که می‌خواستند عزم و اراده مردم ما را در منطقه مصادره کنند.
این قاتلان با هدف سنگ‌اندازی در پیشروی ارتش،... مردم را گروگان گرفتند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: دلاوران ارتش سوریه توانستند ماموریت‌های محول شده به آنان را با شایستگی بالا و در مدت زمانی کوتاه به انجام برسانند و به طور کامل بر ده‌ها روستا و شهر در حومه‌های غربی و شمال غربی حلب تسلط یابند. از جمله این روستا‌ها و مناطق می‌توان به الشیخ علی، الفوج ۴۶, اورم الکبری و اورم الصغری، کفرناها، کفر داعل، کفر حمره، بشنطره، بابیص، معاره الارتیق، عویجل، حریتان، حیان، عندان، بیانون، اللیرمون و شمار زیادی از مجتمع‌های مسکونی، کارخانه‌ها، چهار راه‌ها و تپه‌های مشرف به آن‌ها‌اشاره کرد.
علاوه‌بر این، دو گذرگاه میزنار و مجیرز در حومه غربی حلب و شهر سراقب برای تامین خروج ایمن شهروندان و غیرنظامیان و پایان دادن به کابوس تروریسم تکفیری که در طول سال‌های گذشته بر آنان حاکم بود، بازگشایی شد.
فرماندهی ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه با اعلام آزاد‌سازی این مناطق جدید از خاک کشور، تاکید می‌کند که ارتش به پیشروی میدانی خود ادامه می‌دهد و بر دنبال کردن ماموریت مقدس و شریف خود برای از بین بردن باقیمانده گروه‌های تروریستی در هر نقطه‌ای از خاک و جغرافیای سوریه که باشد، اصرار دارد. تروریسم دیگر جایی در خاک این میهن ندارد، اگر چه صدای حامیان و پشتیبانان آن بلند شده است. ارتش عربی سوریه همواره چشمی بیدار و دژی مستحکم برای حفاظت از امنیت میهن و شهروندان سوری باقی خواهد ماند.