kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

نامزد ریاست حزب کارگر انگلیس: تا ابد از فلسطین حمایت خواهم کرد

نامزد ریاست حزب کارگر انگلیس گفته، از حقوق ملت فلسطین از جمله حق بازگشت آوارگان فلسطینی تا ابد حمایت می‌کند و معامله قرن را هم قبول ندارد.

طرح مضحک رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» که در مورد فلسطین مطرح شده حتی در بین کشورهای غربی که متحدان رژیم صهیونیستی هستند نیز مخالفان جدی دارد. یکی از این مخالفان، «لیزا ناندی»، نامزد پست ریاست حزب کارگر انگلیس است که یک روز پس از نامزدی برای تصدی این پست پایبندی خود را به مسئله فلسطین اعلام کرد و در این رابطه نوشت؛ از به رسمیت شناختن حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت خود و بازگشت به سرزمین‌شان حمایت می‌کند. او این را هم نوشت که به لغو تدوین قانون مبارزه با کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم «اسرائیل» پایبند است و نامزدها باید با تدوین قوانین محدود‌کننده در زمینه خرید و سرمایه‌گذاری مخالفت کنند: «از حقوق فلسطین تا ابد حمایت خواهم کرد». به گزارش ایسنا، وی همچنین تأکید کرد، با طرح معامله قرن آمریکا مخالف است و کمپین‌هایی علیه فعالیت‌های تجاری انگلیس در اراضی‌اشغالی راه‌اندازی خواهد کرد.
اقدام عجیب تشکیلات خودگردان
اما در حالی که در کشورهای مختلف اعتراض به معامله قرن ادامه دارد و همه به محکوم کردن آن پرداخته‌اند تشکیلات خودگردان اقدام به صدور یک دستور عجیب کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، مقامات تشکیلات خودگردان، فتح و ساف دیدارهایی با روزنامه‌نگاران صهیونیست در رام‌الله داشتند. روزنامه الاخبار در گزارشی در این باره نوشت، صهیونیست‌ها این بار با لباس و کلاه خاص شهرک‌نشینان صهیونیست و بدون محافظ به رام‌الله آمدند، عکس‌های یادگاری در منطقه «الطیره» گرفتند و با «محمود الهباش » مشاور دینی «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان ناهار خوردند.
در ادامه این گزارش آمده، دستگاه‌های امنیتی با صدور دستوری رسمی به نیروهای تحت امر خود اعلام کرده‌اند باید جلوی تظاهرات علیه معامله قرن در منطقه «باب الزاویه» در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را بگیرند! باب‌الزاویه همان مکانی است که «محمد حداد» به عنوان اولین شهید در تظاهرات علیه این طرح آمریکایی در آنجا به شهادت رسید... دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان از روز جمعه این دستور را اجرا کرده و گشتی‌های نظامی خود را در اطراف باب‌الزاویه مستقر
کرده است.
همزمان نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان تأکید کرده، «اگر اسرائیل با تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس موافقت کند تشکیلات خودگردان آماده امضای توافق صلح با تل‌آویو ظرف دو هفته است»! این در حالی است که موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرده، تنها راه شکست طرح موسوم به «معامله قرن» مقابله فراگیر در دو سطح ملی و منطقه‌ای است.