kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
مقام فرانسوی پیش‌بینی کرد

انگلیس و اروپا یکدیگر را خواهند درید!

وزیر امور اروپایی و خارجه فرانسه می‌گوید پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به علت اصرار دو طرف بر منافع خود، در آینده شاهد آن خواهیم بود که طرفین همدیگر را دو نیم کنند!


سرویس خارجی-

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، شروع دردسرهای کشورهای اروپایی خواهد بود. این دردسرها از حوزه‌های اقتصادی تا مسائل امنیتی گسترش خواهند یافت. این بار نوبت به «ژان‌ایو لو دریان»، وزیر امور اروپایی و خارجه فرانسه رسید که راجع به تبعات این رویداد به اروپایی‌ها هشدار دهد. او خطاب به انگلیسی‌ها گفته پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) معاملات تجاری برای این کشور با سختی بیشتری مواجه خواهد شد. او همچنین پیش‌بینی کرده، از آن‌جا که هر دو طرف این معاملات به فکر منافع خود هستند، «یکدیگر را از وسط دو نیم» کرده و بدرند!
«ژان-ایو لو دریان» این را هم گفته که برای انگلیس رسیدن به توافق تجاری آزاد تا پایان سال جاری مسئله‌ای دشوار خواهد بود. این در حالی است که دولت انگلیس پیش از این گفته بود به دنبال توافقی است که «همکاری دوستانه‌ای بین دو طرف آن برقرار باشد.»
جدایی اسکاتلند
البته آنچه گفته شد، تنها نتایج برگزیت نیست. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «جانا چری» نماینده حزب ملی اسکاتلند در یک سخنرانی در دانشگاه ادینبورو به تشریح استراتژی این حزب برای آینده اسکاتلند پرداخته و گفته تنها راه بازگشت به اتحادیه اروپا استقلال این کشور از «بریتانیا» است: «روند برگزیت محدودیت‌های این انحراف را روشن کرده است و همه ریشه‌های باقی ماندن پادشاهی متحده در اتحادیه اروپا فرو ریخته است و تنها بنیان برای بازگشت به اتحادیه اروپا استقلال اسکاتلند است.»
«نیکلا استورجن»، رهبر حزب ملی‌گرا و حامی استقلال از «بریتانیا»، از همان زمان پیروزی در انتخابات پارلمانی شروع به کوبیدن بر طبل جدایی کرده است. پیش از این «دونالد تاسک»، رئیس‌سابق شورای اروپا نیز با استقبال از‌اشتیاق اسکاتلندی‌ها برای ورود به اتحادیه اروپا گفته بود روند بازگشت سریع و مستقیم خواهد بود.
سخت‌گیری برای پذیرش مهاجران کارگر
آن‌طور که رویترز گزارش کرده است، دولت انگلیس در ادامه تغییرات «پسابرگزیتی‌اش» اعلام کرده پس از خروج از اتحادیه اروپا تنها کارگران ماهر می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند و ملزم هستند برای کسب روادید کار، پیشنهاد شغلی داشته باشند و معیار‌های زبانی را احراز کنند. «پریتی پاتل»، وزیر کشور انگلیس، در مقاله‌ای که روز یکشنبه در نشریه سان منتشر شد، اعلام کرد: «نظام مهاجرتی جدید ما، شیر ورود کارگران خارجی با مهارت پایین را می‌بندد.»