kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
نماینده کنگره آمریکا:

11 میلیون کودک آمریکایی مثل کودکان کنیایی گرسنه‌اند

«ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا از افزایش تعداد کودکان گرسنه در آمریکا به شدت انتقاد کرده و گفته 11 میلیون کودک آمریکایی مثل کودکان کنیایی گرسنه‌اند.

فقر در ثروتمندترین کشور دنیا برای برخی شاید باور کردنی نباشد. بر اساس گزارش‌ها در حال حاضر بیش از ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار آمریکایی در فقر زندگی می‌کنند و از این تعداد نیز حدود ۳۰ میلیون نفر محتاج دریافت کمک‌های غذایی و دولتی هستند و این در حالی است که ثروت یک درصد ثروتمند جامعه آمریکا از ۵۶ تریلیون دلار عبور کرده و به ۵۰۶ تریلیون و ۳۰۵ میلیارد دلار رسیده است.
 فقر در میان کودکان آمریکایی نیز موضوع گزارش‌های دیگری است که بر اساس گزارش «الجزیره» که چندی پیش منتشر شد، ۱۲ میلیون کودک آمریکایی یعنی یک ششم از تمامی کودکان آمریکا زیر خط فقر قرار دارند و 14.3 میلیون نفر نیز برای خرید غذا، وابسته به کمک‌های دولتی هستند. «ایلهان عمر» نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتقاد شدید از افزایش کودکان فقیر آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «۱۱ میلیون کودک در آمریکا کشوری با ثروت فراوان با نوعی گرسنگی رو‌به‌رو هستند که من در اردوگاه آوارگان کنیا شاهدش بودم...غیرقابل قبول است که کودکان گرسنه باشند و چنان مقروض که پول غذا نداشته باشند.»
حکومت استبدادی!
خبر دیگر از آمریکا اینکه پس از تصمیم وزارت دادگستری این کشور برای طرح حبس سبکتر برای متحد و دوست دیرینه دونالد ترامپ، بیش از ۱۱۰۰ مقام سابق این وزارتخانه خواستار استعفای «ویلیام بار»، دادستان کل آمریکا (وزیر دادگستری) شدند. به نوشته روزنامه «گاردین»، حدود ۱۱۴۳ مقام سابق وزارت دادگستری آمریکا روز یکشنبه در نامه‌ای گروهی با انتقاد از رویکرد دادستان کل این کشور و «انجام کارهای شخصی رئیس‌جمهور، استعفای او را خواستار شدند. این مقامات گفته‌اند «ویلیام بار» موجب خدشه‌دار شدن اعتبار وزارت دادگستری در «حاکمیت قانون و خوشنامی» آن شده است. یکی از این مقامات در انتقاد از دولت آمریکا گفته:‌ «دولتی که از قدرت خود در امور قانونی جهت مجازات دشمنان و پاداش دادن به متحدانش استفاده می‌کند یک جمهوری مبتنی بر قانون اساسی نیست بلکه حکومتی استبدادی است».