kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

ذوق‌زدگی لابی صهیونیستی از سفر به ریاض و استقبال آل‌سعود از این سفر

رئیس‌یکی از مهم‌ترین لابی‌های رژیم صهیونیستی در آمریکا با اعلام رسمی خبر سفرش به عربستان‌، گفت، گامی بزرگ در جهت عادی‌‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو برداشته شده است!


هفته گذشته بود که خبر رسید «آرتور استارک»، رئیس‌یکی از پرنفوذترین لابی‌های صهیونیستی به نام «مجمع رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا» به ریاض سفر کرده است. این اولین سفر رسمی هیئتی از این سازمان به عربستان بود و از سال ۱۹۹۳ اولین سفر یک هیئت از یک سازمان صهیونیستی-آمریکایی به عربستان به شمار می‌آید. «آرتور استارک» پس از اتمام این سفر با ذوق زدگی از نتایج این سفر گفته است.
او که رئیس‌این لابی صهیونیستی است روز یکشنبه فاش کرد که هفته گذشته به همراه گروهی از مقام‌های ارشد این سازمان به عربستان رفته و با مقام‌های ارشد ریاض دیدار کرده است. به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، استارک که به همراه «مالکوم هونلین» معاون اجرایی و «ویلیام داروف» مدیرعامل این سازمان در یک نشست خبری در قدس صحبت می‌کرد، این سفر را «گامی بزرگ» در جهت عادی‌‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو توصیف کرد.
به گزارش فارس، وی گفت: «تازه از سفری بسیار مهم به پادشاهی عربستان بازگشته‌ایم. این اولین بار بود که چنین سفری به پادشاهی سعودی داشتیم و فکر می‌کنم که این سفر بسیار سازنده بود. خیلی دلگرم‌کننده بود.» گفتنی است این مجمع یکی از مهم‌ترین مدافعین رژیم صهیونیستی در آمریکا به شمار می‌آید و حراست از منافع تل‌آویو و ارتقاء روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عنوان اهداف اصلی این سازمان اعلام کرده است. «استارک» نیز از دوستان نزدیک «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید و پیش از این رئیس‌سازمان موسوم به «دوستان نیروهای دفاعی اسرائیل» بوده که در زمینه دفاع از جنایات ارتش رژیم صهیونیستی فعال است.
«تایمز اسرائیل» نوشته «سفر استارک و همراهانش از دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته انجام شده و در جریان آن سران این سازمان با مقام‌های ارشد عربستان و همچنین محمد العیسی مبلغ سعودی و دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان دیدار کرده‌اند. العیسی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی روابط نزدیکی دارد.»
گفتنی است برخی از کشورهای مرتجع عربی مثل همین عربستان در کنار امارات و بحرین، در خیانت به آرمان فلسطین و «قدس» گوی سبقت را  از کشورهای غیر اسلامی ربوده‌اند. ترامپ با دلگرمی به این خائنان بود که جرات پیدا کرد معامله قرن را اعلام کند.
تایمز اسرائیل با بیان اینکه این سفر نشانگر گرم شدن روابط میان عربستان سعودی و «سازمان‌های یهودی» آمریکاست، نوشته است که بعید است که این سفر بدون حمایت و پشتیبانی ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام گرفته باشد. این سفر چند هفته بعد از آن انجام می‌شود که ترامپ بالأخره از طرح موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. این طرح که واشنگتن آن را «طرح صلح» می‌خواند، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش بزرگی از اراضی‌اشغالی کرانه باختری را به رسمیت شناخته، پایتختی قدس را به رژیم صهیونیستی سپرده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است.
خبر دیگر اینکه، در ادامه خبرهای مربوط به عادی ‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، من در حال توسعه ارتباطات با کشورهای عربی و کشورهای مسلمان هستم و می‌توانم به شما بگویم که کشورهای معدودی هستند، یک یا دو یا سه کشور عرب و مسلمان که ما روابط عمیقی با آنها نداریم. نتانیاهو افزود، طی یک سال گذشته من و همسرم در ملاقات‌های زیادی شرکت کردیم، یک دیدار علنی با عمان و دو هفته پیش نیز ما یک دیدار علنی با رئیس‌جمهور سودان داشتیم.