kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
مقام عراقی فاش کرد

آمریکا بدون اطلاع دولت عراق در حال استقرار پاتریوت در «عین الاسد» است

یک نماینده پارلمان عراق و عضو کمیسیون امنیت و دفاع این کشور اعلام کرد که آمریکا بدون موافقت دولت عراق و به طور مخفیانه، روند نصب سامانه «پاتریوت» را در پایگاه «عین الاسد» آغاز کرده است.

«کریم علیوی» با‌اشاره به اینکه آمریکا به طور مخفیانه و بدون موافقت دولت عراق، نصب سامانه پاتریوت را در پایگاه عین الاسد واقع در استان «الانبار» آغاز کرده است، گفت: اطلاعاتی دریافت شده است که نشان می‌دهد، نیروهای آمریکایی به طور مخفیانه کار نصب این سامانه را در پایگاه عین الاسد آغاز کرده‌اند.
  به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی با بیان اینکه این سامانه توسط هواپیماهای باری بزرگ به این پایگاه منتقل شده است، آن را اقدامی خطرناک دانست که دولت عراق باید درخصوص آن تحقیق کند، زیرا هیچ اجازه‌ای در این زمینه به آمریکا داده نشده است.
آمریکا بیشتر نقل و انتقالات به پایگاه عین‌الاسد را از خاک و آسمان اردن و یا عربستان و کویت انجام می‌دهد.
واشنگتن در حالی دست به نصب پاتریوت در عین الاسد زده است که مجلس عراق خروج کامل آمریکایی‌ها از عراق را تصویب کرده است و نیروهای حشدالشعبی نیز اعلام کرده‌اند که اگر نظامیان آمریکایی از عراق خارج نشوند، آنها را هدف قرار می‌دهند.
رسانه‌های آمریکایی به نقل از این یک مسئول وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون)‌، که خواست نامش فاش نشود، اعلام کردند، واشنگتن به منظور راه‌اندازی این سامانه، مجبور خواهد شد 400 سرباز دیگر را به عراق اعزام کند.
آمریکا بیش از 6000 نظامی در عراق دارد که دلیل حضور آنان را آموزش و مشورت با نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با داعش و نیز تامین حمایت از نیروهای خود اعلام کرده است.