kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
رئیس قوه قضائیه در مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی:

حضور گسترده مردم در تشییع حاج قاسم زمینه‌ساز اصلاح امور است

رئیس قوه قضائیه در مراسم اربعین شهدای مقاومت در کرمان با تاسی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تنها راه مقابله با زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل را اقتدار و مقاومت برشمرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در آئین چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش افزود: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خوب دشمن را می‌شناخت، آمریکا و اسرائیل را می‌شناخت و زبان آنها را می‌دانست و می‌دانست زبان آنها زبان زور است و تنها راه در مقابل آنها، قدرت نشان دادن و اقتدار است.
وی با‌ اشاره به اینکه عقلانیت و انقلابی بودن یکی از ویژگی‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند که انقلابی بودن به کارهای زودگذر، زودهنگام احساسی است اما درون اندیشه انقلابی؛ عقلانیت، بصیرت، دوراندیشی، نگاه به آینده و عقل حسابی قرار دارد.
رئیس قوه قضائیه با‌ اشاره به این مطلب که دومین نکته در مکتب حاج قاسم سلیمانی ولایت‌مداری ایشان بود، گفت: اگر وصیت‌نامه او هم نمی‌بود، مشی و سلوک او را که می‌دیدید می‌گفتید او یک ولایت‌مدار واقعی است و انسان ولایت‌مدار با انسان ولایت شعار فرق دارد خیلی‌ها ممکن است صحبت از ولایت بکنند اما ولایت‌مداری با ولایت شعاری متفاوت است.
آیت‌الله رئیسی افزود: وقتی سخن از ولی است جای چون چرا ندارد و سخن او در وصیت‌نامه، ولایت‌نامه است و سخن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، کلام و پیام او به بازماندگان، ملت ایران و جهان اسلام این است که بدانند عزت آنها در تبعیت از ولایت فقیه است و او در عرصه ولایت‌مداری سر از پا نشناخت و سردار رشید اسلام آنچه ولی می‌خواست و آنچه را که ولی صلاح می‌دانست، سعادت را در آن می‌دانست و می‌داند.
وی یادآور شد: ولایت‌مداری شهید سلیمانی در زمان امام(ره) به امام راحل و در زمان جانشین به حق امام نسبت به مقام ولایت، همواره بوده است.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این مطلب که حاج قاسم و مکتب وی مردم باوری را می‌آموزد، گفت: باور نسبت به مردم خیلی مهم است و در عالم سیاستمداران دم از مردم می‌زنند اما مردم را حقیقتا باور ندارند اما سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردم را باور داشت و به تبعیت از ولایت و رهبری و نظر حقیقتا مردم باور بود.
آیت‌الله رئیسی تواضع و فروتنی و توجه به مردم را از دیگر ویژگی‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: او رحماء بینهم بود و واقعاً نسبت به مردم و مظلومان عالم عشق می‌ورزید و به همه کسانی که مصداق «بینهم» بودند، «رحماء» بود و به مظلومان عالم می‌اندیشید و به آنها عشق می‌ورزید و به نحوی دلدادگی به او افزون بود که بچه‌های مدافع حرم، پدر دوم خود را حاج قاسم می‌دانستند و در فراق او ‌اشک می‌ریختند و می‌گفتند یک ملجا و پناه را از دست داده‌ایم.
وی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مظلومان، فقرا و ستمدیدگان توجه  داشت و یک موی ایران را به همه داشته‌های کاخ‌نشینان ‌ترجیح می‌داد و سخنش با همه همین بود.
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: ‌اشرافیت یکی از روحیه‌های زشت و آفات برای انسان سالک الی الله
 است و روحیه ‌اشرافی‌گری مورد پسند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نبود و او با مردم بود و دلیل محبوبیت او همین است که به مردم توجه و باور داشت.
وی تصریح کرد: شهادت وی قیامتی برپا کرد و با شهادت او  دل‌ها در سراسر ایران و جهان اسلام متوجه او شد و او متوجه به وجه‌الله شد.
وی تصریح کرد: رمز بقای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اخلاص اوست و رمز متوجه شدن دل‌ها به او، اخلاص اوست و اولین شاخص حاج قاسم اخلاص و دلدادگی او به خداست و چون متوجه خدا شد خدا هم دل‌ها را متوجه او کرد.
رئیس قوه قضائیه گفت: دیپلماسی حاج قاسم در راستای تقویت جبهه مقاومت و در جهت ایستادگی کشور بود و راهبرد وی مقاومت است، تسلیم شدن و کوتاه آمدن در مقابل دشمن در قاموس حاج قاسم هرگز راه نداشته و در مکتب او راه ندارد؛ سپهبد شهید سلیمانی یک انقلابی بود که انقلاب را با تمامی ‌وجود دوست می‌داشت و به توسعه پیامهای آن می‌اندیشید.
آیت‌الله رئیسی افزود: سردار سلیمانی تلاش می‌کرد از تمامی ‌تهدیدها فرصت و قدرت بسازد، همان‌طور که در کشورهای لبنان، افغانستان و تمامی‌کشورهای اطراف قدرت ساخت.
وی عنوان کرد: خون بهشتی عظمت به کشور آفرید و طومار نفاق و بنی‌صدری کشور را در هم پیچید و تشییع جنازه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یوم اللهی رقم زد که دل‌ها را.
وی گفت: امروز مردم با تمامی‌وجود به آمریکا و سیاست‌های استکباری نفرت می‌ورزند و نسبت به آن خشم دارند.
آیت‌الله رئیسی گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این پیام مقاومت ملت ایران را دریافت کردند و اگر در منطقه خطایی کنند باید دست به سر و سر به زیر تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی ایران شوند که از این حرکت جلوه‌هایی در خلیج ‌فارس مشاهده شد.
رئیس قوه قضائیه افزود: امروز حضور مردم و حرکت‌های افتخارآمیز نیروهای مسلح در کوبیدن پایگاه آمریکایی‌ها قدرتی عظیم برای کشور ایجاد کرده و موجب امیدواری به نظام بیش از هر زمانی شده است.
رئیس قوه قضائیه افزود: حضور مردم در تشییع جنازه حاج قاسم و به برکت حضور نیروهای در صحنه ایجاد شده که باید زمینه اصلاح امور باشد.