kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
در آستانه روز زن

رئیس قوه ‌قضائیه از زندان زنان در قرچک بازدید کرد

رئیس قوه قضائیه صبح دیروز در آستانه روز زن از زندان زنان در شهرری (قرچک) بازدید و با زندانیان گفت‌و‌گو کرد.





به گزارش روابط‌ عمومی قوه قضائیه، در این بازدید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به‌صورت چهره به چهره با مددجویان به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
رئیسی در جریان این بازدید با حضور در جمع قضات و دادیاران زندان دستور داد حداکثر تا قبل از پایان سال ۹۸ ضمن پالایش زندانیان وضعیت بلاتکلیف‌ها، متقاضیان آزادی مشروط و همچنین اعطای مرخصی پایان حبس مشخص شود. همچنین هیئت قضایی که به همراه رئیس قوه قضائیه به زندان زنان آمده بودند مأمور شدند تا اتمام بررسی وضعیت زندانیان مستحق تخفیف و عفو به تهران برنگردند.
وی در این بازدید وضعیت سابقه مددجویان و جرایم و اتهامات آنها را پرس‌وجو کرد و ضمن استماع صحبت‌های آنها، از آنها خواست تا تقاضا‌های خود را نوشته و برای بررسی ارسال کنند.
دستور رئیسی برای ملاقات یک مادر زندانی با فرزندانش
در ادامه این بازدید وقتی یکی از زنان زندانی محکوم مالی از ممانعت خانواده همسرش برای ملاقات او و فرزندانش سخن گفت، رئیس قوه قضائیه تأکید کرد که با صدور دستور قضایی شرایط ملاقات این مادر با فرزندانش میسر شود.
رئیسی همچنین در مورد محکومی ‌که پرونده او بلاتکلیفی چند ماهه داشت، دستور پیگیری ویژه صادر کرد.
وی، همچنین درباره مددجویی که با بدهی ۳۰۰ میلیونی در زندان است و خود را تولیدکننده معرفی کرد، خطاب به مسئولان ذی‌ربط تأکید کرد که تقاضای این زندانی مورد بررسی قرار گیرد.
دو زندانی زن از تهران به ایلام منتقل شدند
رئیس دستگاه قضا در رابطه با دو مددجو که اهل ایلام بودند و تقاضای حضور در زندان شهر خود برای سپری کردن دوران محکومیت را داشتند، خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها دستور داد که شرایط انتقال این دو زندانی و همه افراد مشابه که چنین شرایطی را دارند فراهم شود.
۱۰ درصد کل زندانیان زن آزاد شدند
گفتنی است طی روز‌های گذشته در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری، تعداد ۶۰ نفر از زندانیانِ زن ندامتگاه تهران با اعطای مرخصی پایان حبس (زنانی که باقی‌مانده حبس آنها کمتر از ۴ ماه است) آزاد شدند و در مجموع تعداد زنان آزاد شده ۱۰ درصد مجموع کل زندانیان زن زندان قرچک می‌باشد.