kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
امشب پس از نماز مغرب و عشا

مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سپهبد سلیمانی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت سردار قلوب احرار عالم و میدان‌دار اصلی مبارزه با تروریسم، سپهبد قاسم سلیمانی امروز پس از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.




از همان ثانیه‌های اولیه، خبر شهادتش را باورمان نمی‌شد اما چهل روز بدون سردار دل‌ها گذشت. رفتنش گرچه داغ بزرگی بر قلوب‌مان گذاشت ولی جوشش خونش شعاعی جهانی داشت و برکاتی ماندگار که یارای جبهه حق است تا ظهور مولایمان صاحب الزمان(عج). مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را این روزها و به مناسبت چهلمین روز شهادتش، مردم در جای جای کشور و آحاد احرار عالم در سراسر جهان به صورت خودجوش برگزار می‌کنند. مراسم‌هایی نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی ارگان‌های رسمی برگزار می‌شود.
در تهران، امروز مراسمی پس از نماز مغرب و عشاء از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ با حضور اقشار و آحاد مختلف مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) رونمایی از تمبر یادبود شهید سلیمانی و قرائت گزیده‌هایی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی از برنامه‌های اصلی این مراسم عنوان شده است.
تمهیدات تردد مردم در مسیر مصلی و خیابان‌های منتهی به محل برگزاری مراسم انجام می‌شود و در این محدوده هیچ محدودیت ترافیکی ایجاد نخواهد شد. وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل اتوبوس‌ها در داخل مصلی و خیابان‌های اطراف مستقر خواهند بود تا پس از پایان مراسم در دسترس مردم باشند. همچنین ایستگاه‌های مترو شهید بهشتی و مصلای امام خمینی(ره) برای رسیدن به محل برگزاری مراسم در دسترس است.
به منظور رفاه حال مردم، پارکینگ چهل‌سرا واقع در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی برای پارک خودروهای شخصی در نظر گرفته شده و پارکینگ‌های درب شماره ۷ و ۱۹ قابل استفاده است.
با توجه به وسعت مصلی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است تا حاضران در این مراسم دچار مشکل نشوند.
به گفته فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، در حاشیه مراسم اربعین سردار شهید سلیمانی به درخواست موکب داران ایام اربعین، برخی موکب‌ها از تهران و عراق در مصلی مستقر خواهند شد تا به یاد شهید سلیمانی از عزاداران پذیرایی کنند.
سردار یزدی اظهار داشت: شهید سلیمانی نه تنها متعلق به مردم ایران بلکه متعلق به همه مردم جهان است و امروز مردم دنیا به دنبال این هستند که ببینند شهید سلیمانی چطور استقلال، عدالت طلبی و مبارزه با ظلم را با شیوه‌های عملی خود در جهان پیاده کرده است.
سردار یزدی درباره میهمانان خارجی مراسم نیز تصریح کرد: میهمانان خارجی این مراسم از کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و آفریقایی هستند.
همچنین، طبق اعلام سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه، مراسم ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان در کرمان در روز 27 بهمن ماه و در سایر مراکز استان‌ها و شهرهای کشور نیز بین 24 تا 27 بهمن ماه متناسب با شرایط و برنامه‌ریزی‌های استانی برگزار خواهد شد.