kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

حزب‌الله لبنان: امام خمینی(ره) معامله قرن را 40 سال به عقب‌انداخت

رئیس‌شورای سیاسی حزب‌الله لبنان می‌گوید، صهیونیست‌ها 40 سال پیش به دنبال اجرای طرح‌هایی مثل «معامله قرن» بودند اما امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آن را ۴۰ سال به تاخیر‌انداخت.

طرح «معامله قرن» که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا و به صورت کاملا یکطرفه اعلام رسمی شد، سرو صدای زیادی به پا کرده و تحلیل‌ها و واکنش‌ها درباره آن هنوز ادامه دارد. طبق این طرح که بسیاری معتقدند، «مرده» است، 30 درصد دیگر از کرانه باختری به صهیونیست‌ها تعلق دارد و کشور فلسطین را به یک مجمع الجزایر تبدیل می‌کند! با این حال واکنش‌های مختلف نسبت به این طرح نشان می‌دهد، ترامپ از یک طرح مرده رونمایی کرده است. در میان واکنش‌ها به این طرح، حزب‌الله لبنان از زاویه جدیدی به این مسئله ورود کرده است.
«السید ابراهیم السید»، رئیس‌شورای سیاسی حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود «عباس یونس جعفر» یکی از شهدای مقاومت گفت:«ما پس از اعلام آنچه معامله قرن نامیده شده است، وارد مرحله جدیدی از مقابله و درگیری شده‌ایم و به برکت جهاد محور مقاومت و خون شهیدان رسیدن به هدفمان که همان نابودی و شکست طاغوت‌ است، می‌رسیم... قرار بود معامله قرن بر پایه پیروزی‌ها بر لبنان، پیروزی بر ایران پس از جنگ با عراق سپس بر پایه سقوط سوریه عملی شود اما این اتفاق نیفتاد و برای آمریکایی‌ها تنها یک گزینه باقی ماند و آن تلاش برای اجرای آن حتی به صورت یکجانبه و در غیاب طرف فلسطینی بود و این بیانگر شکست و ناتوانی است.»
رئیس‌شورای سیاسی حزب‌الله در ادامه افزود:«‌امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معامله قرن را ۴۰ سال به تاخیر‌انداخت و مانعی برای آمریکایی‌ها برای محقق کردن این طرح بود. وی به جهان این فرصت چهل ساله را داد تا کشورها به جایگاه مناسبی برای مقابله با اسرائیل و طرح آمریکا در منطقه دست یابند.»