kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

واکنش‌ها به اخراج شهود استیضاح توسط ترامپ پلوسی: شرم آور است

رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اخراج شاهدان استیضاح « دونالد ترامپ» از کاخ سفید، اعلام کرد که این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا، شرم آور است.

 واکنش‌ها به انتقام ترامپ از شاهدان پرونده استیضاح و اخراج آنها از دولت همچنان از سوی دموکرات‌ها ادامه دارد. «نانسی پلوسی» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا در جدیدترین واکنش خود به این اقدام ترامپ، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور برای همیشه استیضاح شد. اخراج شرم آور سرهنگ «الکساندر ویندمن»، یک اقدام تلافی جویانه آشکار و روشن بود که نشان می‌داد رئیس‌جمهور از حقیقت هراس دارد. تاریخ از سرهنگ ویندمن به عنوان یک قهرمان آمریکایی یاد خواهد کرد. او ثابت کرد که یک آمریکایی وطن‌پرست است. «میت رامنی» سناتور ایالت «یوتا»، که تنها جمهوری خواهی بود که در سنا علیه ترامپ رای داد، نیز اعلام کرد منتظر پیامد‌های غیرقابل تصور اقدام خود برای دادن رای موافق به بند‌های استیضاح ترامپ، است.وی در مصاحبه‌ای که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد، گفت: نمی‌دانم (این کار) چه پیامد‌هایی خواهد داشت، ولی قطعا پیامد‌هایی در انتظارم خواهد بود. رامنی گفت: تا آخرین روز جلسات محاکمه استیضاح و جلسات پرسش و پاسخ تصمیمی درخصوص رای مثبت به بند‌های استیضاح نگرفته بودم. رای ندادن برای برخورداری از منافع و موقعیت سیاسی بهتر، باعث عذاب وجدان من می‌شد. سناتور ایالت یوتا در ادامه افزود: بنابراین انتخاب دیگری نداشتم.
دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کردند اگرچه ترامپ در محاکمه استیضاح تبرئه شد، اما این بدان معنا نیست که آنها تحقیقات درباره دولت او را متوقف می‌کنند. در حال حاضر دموکرات‌ها در حال بررسی این موضوع هستند که موارد خلاف قانون اقدامات دولت را بررسی کنند.