kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
امام جمعه قم:

حرکت در پرتو رهنمودهای رهبری تنها راه‌حل مشکلات است

امام جمعه قم گفت: گروه‌ها و احزاب باید پیشتاز تمکین به قانون و مروج قانونمداری باشند و بر همین اساس در عرصه انتخابات حضور یابند.


قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم مؤمن و خداجوی این شهر در مصلی قدس برگزار شد افزود: اگر مجلسی قوی، خدمتگزار، امین و دور از آسیب‌ها می‌خواهیم باید به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم.
وی اظهار داشت، دشمن تلاش می‌کند تا مردم را از انتخابات مأیوس کند و امنیت کشور را با مخاطره مواجه نماید لذا ملت در برابر این آزمون مهم وظیفه دارد که هوشیارانه این خطر را از کشور دور کند و بدانند حتی یک رأی بیشتر نیز به همان اندازه امنیت کشور را ارتقا و تضمین می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه دشمن همه امکانات خود را برای نابودی ایران به میدان آورده است تصریح کرد: عقل سلیم حکم می‌کند که باید دلخوری‌ها و گله‌ها را به زمان دیگری موکول کرد و برای حفظ کشور به میدان آمد و آزمون 22 بهمن و دوم اسفند ماه را با سربلندی پشت سر گذاشت.
وی جمهوری اسلامی را پرچم‌دار ارزش‌های انسانی و اسلامی در عصر حاضر عنوان کرد و اظهار داشت: ملت ایران تحت هدایت‌های حضرت امام در جهان پر از افکار و ایده‌های گمراه کننده راه حق را شناختند و امروز نور انقلاب اسلامی و گفتمان نجاتبخش آن جهانی شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پدیده انقلاب اسلامی فصلی نو در تاریخ بشر در برابر چشم انسانها گشود و اثبات کرد که می‌توان همزمان هم اخلاق و معنویت و تدین را داشت و حفظ کرد و هم به پیشرفت رسید وی با اشاره به موانع بزرگ در برابر انقلاب اسلامی از جمله توطئه‌های جنگ و ترور و شورش و تحریم‌های ظالمانه مستمر گفت: با وجود این همه مانع - اما پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی و هسته‌ای و مخابرات و هوا و فضا و پزشکی و علوم جدید و تکنولوژی‌های مدرن نظامی و پزشکی و صنعتی و... خیره کننده است بطوری که ابرقدرتها را مجبور به عقب‌نشینی کرده است.
خطیب جمعه قم با مرور دستاوردهای گسترده نظام با حمایت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف تأکید کرد: ما البته خطا و اشتباه هم داشته‌ایم اما گستردگی دستاوردها بسیار فراوان است و همین امر دشمنان ما را عصبانی کرده است.
وی تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد که هر جا در پرتو رهنمودهای رهبری حرکت کرده‌ایم به پیشرفت و عبور از مشکلات توفیق یافته‌ایم و امروز بر همگان مسجل شده است که تنها راه رسیدن به قله‌ها و کنار زدن موانع حرکت در پرتو رهنمودها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است.
امام جمعه قم با اشاره به فشارهای حداکثری دشمن برای نابودی اقتصاد، امنیت و استقلال کشور گفت: متأسفانه در چنین وضعیتی برخی با سخنان نابجا همسو با دشمن یأس و نا امیدی را دامن می‌زنند. وی حضور میلیونی مردم در مراسم وداع و تدفین سردار سلیمانی را نمونه‌ای از عشق و اردات مردم به انقلاب اسلامی و راه امام و رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: این برگ پرافتخار تاریخ ملت ایران در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب و استقلال ماندگار شد. آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی خطبه‌ها معامله قرن را ذبح فلسطین عنوان کرد و گفت، این توطئه هم شکست می‌خورد و هم خیزش امت مسلمان در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها را
در پی خواهد داشت.