kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
آخرین خبرها از تهاجم وحشیانه صهیونیست‌ها

زنان و کودکان غزه زیر باران بمب‌های اسرائیل

درپی شلیک موشک‌های جدید مقاومت به تل‌آویو و حیفا، وحشت سراسر اسرائیل را فراگرفت و ساکنان این شهرها به پناهگاه‌ها رفتند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، مقاومت فلسطین با هدف قرار دادن تل‌آویو، حیفا و دیگر شهرهای اسرائیلی تحت عنوان عملیات «دهم رمضان» موجی از وحشت و نگرانی در مقامات صهیونیستی ایجاد کرده است.
گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس با بیانیه‌ای اعلام کرد حمله به منازل مسکونی غزه زیر پا گذاشتن خطوط قرمز ماست و تا زمانی که دشمن صهیونیستی دست از حملات وحشیانه خود برندارد دایره حملات ما گسترش پیدا خواهد کرد.
گردان‌های قسام اعلام کرد موشک‌هایی که به تل‌آویو و حیفا شلیک شده است از نوع الرنتیسی آر- 160، الجعبری 180 و ام-75 هستند.
گردان‌های قسام با شلیک پنج موشک به تل‌آویو و فرودگاه بن‌گوریون خسارت‌های زیادی به این فرودگاه وارد کرد.
شبکه خبری المیادین در این‌باره اعلام کرد انفجارهای مهیبی تل‌آویو را لرزاند و ساکنان این شهر را مجبور به فرار به پناهگاه‌ها کرد. شبکه العربیه نیز در خبری فوری اعلام کرد مقاومت فلسطین با موشک‌هایی که برد آنها به 100کیلومتر می‌رسد شهرهای سرزمین اشغالی را هدف قرار داده است.
در همین رابطه فرودگاه نظامی «نیفاتیم» در 75 کیلومتری غزه نیز هدف موشک‌های ام-75 گردان‌های قسام قرار گرفت. مقاومت فلسطین با بیش از 230 موشک مناطق مختلف فلسطین اشغالی را هدف قرار داد که بر اثر آن بیش از 38 صهیونیست زخمی شدند.
براثر این حملات آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی و همچنین تل‌آویو و حیفا به صدا درآمد که ساکنان این شهرها را وادار کرد به پناهگاه‌ها فرار کنند و تعداد زیادی نیز به فرودگاه‌ها رفتند تا سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند.
منابع صهیونیستی اعلام کردند بیش از چهارمیلیون نفر از ساکنان فلسطین اشغالی مجبور شده‌اند شبانه‌روز را در پناهگاه‌ها به سر ببرند.
رژیم صهیونیستی از بیم موشکباران مقاومت فلسطین پناهگاه‌های بیشتری را در شهر قدس و صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی ایجاد کرده است.
شهرداری دیمونا نیز تمامی پناهگاه‌های این شهر را از بیم حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین باز کرد.
وحشت از موشک‌های مقاومت باعث شد که چهار هزار شهرک‌نشین صهیونیست خانه‌های خود را ترک کنند و به مناطق امن‌تر همچون شمال و مرکز سرزمین‌های اشغالی بروند.
مدارس شهرک‌های صهیونیستی کاملاً تعطیل شده، تردد قطارها، اتوبوس‌ها و حمل و نقل عمومی در شهرهای فلسطین اشغالی متوقف شده و هرج و مرج بی‌سابقه‌ای این مناطق را فرا گرفته است.
منابع رسانه‌ای صهیونیستی با انتشار گزارش‌هایی درباره حملات موشکی گروه‌های مقاومت اذعان کردند اسرائیل فلج شده است.
این در حالی است که این منابع به ناتوانی سامانه پدافند موشکی گنبد‌آهنین اعتراف کردند و اظهار داشتند که از میان صدها موشک که به سوی اسرائیل شلیک شده است تنها چند فروند از این موشک‌ها توسط سامانه گنبد آهنین منهدم شده‌اند.
از سوی دیگر، تعدادی از اعضای شاخه نظامی جنبش حماس با نفوذ به یک پایگاه نظامی صهیونیست‌ها در جنوب تل‌آویو با آنان درگیر شدند.
برخی اعضای گردان‌های قسام هم یک تونل در زیر یک مرکز اسرائیلی در جنوب نوار غزه را منفجر کردند.
گروه‌های مقاومت فلسطین با تأکید بر اینکه حملات علیه رژیم صهیونیستی روزبه‌روز گسترده‌تر خواهد شد آن را واکنش طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی طی دو روز گذشته بیش از 200 منطقه غزه را بمباران کردند که بیشتر آن منطقه مسکونی است. بنابر اعلام منابع پزشکی فلسطین، بر اثر این حملات تاکنون 38  نفر شهید و 200 نفر مجروح شده‌اند. «حافظ حمد» یکی از فرماندهان گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و پنج نفر از اعضای خانواده وی از جمله شهدای حملات وحشیانه صهیونیست‌ها هستند.
توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی، همچنین فرودگاه بین‌المللی غزه را گلوله‌باران کردند.
واکنش‌ها
درپی گسترش عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، دبیرکل اتحادیه عرب از شورای امنیت خواست تا به منظور توقف خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه جلسه فوری تشکیل دهد.وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست به حملات خود علیه نوار غزه پایان دهد.
اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی شد و کشته شدن مردم بی‌گناه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. وزارت خارجه مصر نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر از فلسطین و رژیم صهیونیستی خواست به معاهده صلحی که سال 2012 میان آنها امضا شده بود پایبند باشند.
در همین رابطه، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وعده داد تا برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کند.
جنبش جوانان حزب حاکم مالزی نیز اقدامات رژیم صهیونیستی و ظلم و ستم این رژیم نسبت به فلسطینیان در ماه مبارک رمضان را محکوم کرد. «فیلیپ گوردون» دستیار ویژه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و مسئول هماهنگی کاخ سفید در امور خاورمیانه ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد اسرائیل نمی‌تواند برای مدت نامعلوم یک ملت دیگر را تحت سیطره نظامی خود داشته باشد و اشغال کرانه باختری به بی‌ثباتی منطقه‌ای منجر می‌شود. روزنامه القدس العربی در واکنش به پرتاب موشک‌های مقاومت به فلسطین اشغالی نوشت، با اصابت موشک‌های گردان‌های قسام به حیفا، تل‌آویو و اشدود، درگیری اسرائیل و فلسطین وارد مرحله جدیدی شده است و چه‌بسا بهار فلسطین فرا رسیده است.
سایر رویدادها
*یکی از درجه‌داران نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد که این نیرو طی کمتر از دو روز 400 تن ماده منفجره در بمباران نوار غزه به کار برده است.
* سفارت آمریکا در تل‌آویو از ترس حملات موشکی رزمندگان فلسطینی تعطیل شد.
* همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی‌دفاع نوار غزه مسئولان مصر تصمیم گرفتند گذرگاه مرزی رفح را برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های مصر بازگشایی کنند.
* کابینه اسرائیل درپی حمله موشکی مقاومت ترور رهبران حماس را در دستور کار خود قرار داد.
* درپی حملات رژیم صهیونیستی به غزه جریان برق در بسیاری از مناطق قطع شد و این شهر را در تاریکی فرو برد.
* تعدادی از جوانان مصری در منطقه العریش سینا تیم‌های امدادی برای مداوای مجروحان فلسطینی تشکیل دادند.
* کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جنگ کنونی علیه غزه روزانه صدها میلیون شکل (واحد پول اسرائیل) هزینه دارد.
* نظامیان رژیم صهیونیستی شماری از مسئولان جنبش حماس را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند.
* معترضان در تل‌آویو وزیر اقتصاد را فاشیست خواندند و یکی از آنها وی را مورد ضرب و شتم قرار داد.