kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
امام جمعه قم:

آمریکا ماهیت تروریستی دولت خود را آشکار کرد

امام جمعه قم گفت: در هم کوبیدن عین‌الاسد توسط نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، رسما اقتدار ایران اسلامی و دست برتر جمهوری اسلامی را در منطقه به اثبات رساند.



قم- خبرنگار کیهان:

 آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: پیام مهم‌تر موشک‌باران عین‌الاسد، نشان دادن توانایی برتر نظامی ایران و پوشالی بودن قدرت نظامی آمریکا در منطقه بود که آرام آرام ثمرات این اقدام‌ بی‌نظیر در تاریخ خود را نشان خواهد داد.
وی اظهار داشت: این دستاوردهای عظیم با وجود هزاران مانع و چالش سیاسی، امنیتی و نظامی به دست آمده است، دست‌هایی در کار است تا این اقدام عظیم را کوچک بشمارند تا بتوانند ارزش‌های انقلاب اسلامی را که خمیرمایه این پیشرفت‌ها است، اندک جلوه دهند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: عظمت ایران به اسلام گره خورده است لذا پیش از انقلاب، با اینکه ایران انبار تجهیزات فراوان نظامی آمریکایی بود، اما بحرین را دو دستی تقدیم اعراب وهابی کردند و کاپیتولاسیون را امضاء و تصویب و رسماً ایران و ایرانی را در برابر آمریکا تحقیر و لگدکوب کردند.
وی پاسداشت این دستاوردهای همه‌جانبه را حضور فعال در حمایت از نظام اسلامی عنوان کرد و با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس، گفت: 22 بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی مصادف است لذا شایسته است حضور مردمی به گونه‌ای باشد که نمادی نو محسوب شود و بار دیگر عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشاند.
آیت‌الله اعرافی افزود: انتخابات مجلس یکی از حلقات زنجیره‌ اقتدار و عظمت ملت است، همه باید برای ایران اسلامی نقدها و اعتراض‌ها و گله و ایرادها را کنار بگذاریم و تنها به امنیت و پیشرفت کشور توجه کنیم، لذا هیچ بهانه‌ای نباید افراد و گروه‌ها را از صندوق رای دور کند تا بار دیگر شکوه ایران به نمایش گذاشته شود.
وی تاکید کرد: مهم‌تر از همه حضور حداکثری در انتخابات است.
البته باید ضمن رعایت این اصل، اخلاق انتخاباتی و رقابت رعایت شود و همچنین بهترین‌ها را منطبق با حجت شرعی و آرمان‌های اسلام و انقلاب انتخاب کرد.
خطیب جمعه قم با انتقاد از کسانی که با وجود مشاهده این همه فساد و پلیدی و خون‌ریزی و رذالت آمریکایی‌ها باز آن‌ها را فرشته معرفی و تطهیر می‌کنند، تصریح کرد: این یک خطای استراتژیک است که زمینه همراهی ناآگاهان را هم فراهم می‌کند. متأسفانه این یک خط است که حتی در داخل ایران نیز دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: آمریکا خیلی عریان سردار قاآنی را به ترور تهید کردند و ماهیت تروریستی بودن دولت خود را آشکار کردند اما باید بدانند اگر دست به ترور بزنند، موشک‌های ایرانی پایگاه‌هایشان را بر سرشان خراب خواهد کرد.
امام جمعه قم همچنین با تقدیر از حضور همیشگی ملت در صحنه‌های دفاع از انقلاب و اسلام و نظام، گفت: مسئولین باید شبانه‌روز در گره گشایی از مشکلات مردم مجاهده کنند و آن‌ها را یاری نمایند تا بدینوسیله از خداوند تشکر کرده باشند زیرا تشکر از خداوند خدمت بی‌منت مردم است.