kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت پاکستان:

اگر وحدت و همدلی باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند بر سرنوشت مسلمانان مسلط شود

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر وحدت و همدلی بین مسلمانان وجود داشته باشد هیچ قدرتی چه آمریکا و چه غیر آمریکا نمی‌تواند بر سرنوشت مسلمانان مسلط شود.




آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت پاکستان، با ابراز خرسندی از ملاقات با این هیئت، اظهار داشت: امروز تبلیغات رسانه‌های غربی علیه ایران اجازه نمی‌دهد که جهانیان به درستی درباره ایران فکر کنند، اما گزارش شما نشان داد که به خوبی مسائل و واقعیات را تجزیه و تحلیل می‌کنید.
وی با تاکید بر اینکه امروز دنیای اسلامی تمام منابع را در اختیار دارد، وحدت را مهم‌ترین نیاز مسلمانان توصیف و تاکید کرد: اگر وحدت و همدلی بین مسلمانان وجود داشته باشد هیچ قدرتی چه آمریکا و چه غیر آمریکا نمی‌تواند بر سرنوشت مسلمانان مسلط شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منادی وحدت بود و شر داعش را از منطقه کوتاه کرد، اظهار داشت: به همین دلیل آمریکا اقدام به ترور این سردار مجاهد کرد و او را به شهادت رساند.
وی بیان داشت: ملت ما علاقه بسیار زیادی به مردم پاکستان دارند و واقعا آنها را دوست دارند، شما مردمی مخلص و حقیقتا خواهان عظمت اسلام هستید.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر نزدیکی بیشتر علمای شیعه و سنی با یکدیگر، تحقق این مهم را عامل تحکیم پایه‌های وحدت برشمرد و گفت: بسیاری از هیئت‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران می‌آیند اذعان می‌کنند که حقیقت کشور ما غیر آن چیزی است که در رسانه‌های دنیا تصویر و ترسیم می‌شود.
به گزارش رسا، آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آمریکا سخت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم را علیه ایران اسلامی وضع کرده است، گفت: آنها تصور می‌کردند ایران متلاشی می‌شود اما الان می‌بینند که ایرانی‌ها مقاومت می‌کنند.