kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
رئیس سازمان اقتصادی کوثر‌:

تمام نهادهای زیر مجموعه دفتر رهبری طبق قانون مالیات می دهند

رئیس سازمان اقتصادی کوثر تاکید کرد تمام نهادهای زیرمجموعه دفتر رهبری طبق قانون مالیات می‌دهند.




محمدرضا اسکندری دیروز در همایش هم‌اندیشی سالانه نهادهای ذیل دفتر رهبری در مورد گلایه برخی افراد که چرا نهادهای زیر مجموعه دفتر رهبری مالیات نمی‌دهند، گفت: همه بخش‌هایی که طبق قانون مشمول مالیات می‌شوند مالیات آنها به روز پرداخت شده و فقط بخش کشاورزی معافیت قانونی دارد که این هم ربطی به سازمان اقتصادی کوثر ندارد‌.
وی بازهم تاکید کرد نهادهای ذیل دفتر رهبری در سایر بخش‌ها از نظر پرداخت مالیات به روز هستیم.
به گزارش فارس،  اسکندری در ادامه اظهار داشت: اساس سیاست اقتصاد مقاومتی تحقق شعار «ما می‌توانیم» است در حالی که عملکردها نشان می‌دهد در بخش گندم که قبلا خودکفا شدیم و حتی صادر‌کننده گندم بودیم اما امسال مجبور می‌شویم 5 میلیون تن گندم از خارج وارد کنیم.
وی همچنین گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی و اصول موضوع آن اینگونه است که باید با توجه به نیروهای داخلی شعار «ما می‌توانیم» را محقق کنیم. برخی از دستگاه‌های دولتی اعتبار دریافت می‌کنند اما بعد از پایان سال فقط اعداد و ارقامی را گزارش می‌دهند که معلوم نیست تحقق پیدا کرده باشد.
همچنین در این همایش‌، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: نهادهای زیرمجموعه دفتر رهبری کمتر از 8 دهم درصد در اقتصاد ملی نقش دارند.
محمدجواد ایروانی‌، همچنین با بیان اینکه کارهای ویژه‌ای با ابتکار نهادهای زیرمجموعه دفتر رهبری انجام می‌شود، گفت: اینها باید در جهت تحقق آرمان‌ها و اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند. در مورد تحریم و مقابله با تحریم‌ها نهادهای انقلابی کارهای عجیب و غریب انجام دادند که نمی‌توانیم آنها را بازگو کنیم.
ایروانی گفت: دشمن با اعمال تحریم منتظر بود صنعت فولاد ایران زمین بخورد و به آنها سجده کند اما الان وضعیت صنعت فولاد خیلی خوب است آنها مترصد بودند با تحریم ایران صنعت فولاد کشور زمین بخورد اما با همکاری نهادها توانستند سر پا بمانند.
وی افزود: بخش خصوصی هم می‌تواند کارهایی برای دور زدن تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آن انجام دهد اما متأسفانه برخی به یأس‌آفرینی و ناامیدی دامن می‌زنند که این روی کارهای اجرایی اثر دارد و این کار یک کار سیاسی و ضد منافع ملی است. همان‌گونه که برخی از روزنامه‌ها در مورد FATF حرف‌های غیرواقعی می‌زنند.
ایروانی همچنین گفت: در مذاکره با وزیر امور اقتصادی و دارایی هماهنگ کردیم که شرکت‌های زیرمجموعه نهادهای وابسته به دفتر رهبری شرایط پذیرش در بورس پیدا کنند و این روند سرعت گیرد.
وی در مورد FATF هم گفت: ما منتظریم ببینیم کارگروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF راجع به رئیس‌جمهور آمریکا که از این قضیه سوءاستفاده کرده و تأمین مالی تروریسم انجام داده و با بودجه دولت آمریکا سردار سلیمانی را به شهادت رسانده است چه می‌کند.
ایروانی افزود: منابع مالی در جهت حرکت ضدانسانی‌، تروریستی و ضد بین‌المللی توسط رئیس‌جمهور آمریکا چگونه تهیه شده و آیا این کار باعث افزایش ریسک سیستماتیک در آمریکا می‌شود یا نه؟ حتی اگر ابعاد انسانی آن را هم در نظر نگیریم ابعاد تأمین مالی تروریسم با بودجه دولتی چه می‌شود؟