kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴

قربانیان سیاست‌های ریاضتی در فرانسه «ماکرون» را هو کردند

رئیس‌جمهور فرانسه جمعه شب در میان سیلی از فریادهای اعتراضی و هو کردن‌های معترضان به سیاست‌های ریاضتی وی مجبور شد به سرعت سالن تئاتر در فرانسه را ترک کند.


  سرویس خارجی-

علیرغم عقب‌نشینی نسبی دولت فرانسه از تغییر سن بازنشستگی، اتحادیه‌های کارگری هنوز راضی نشده و هر زمانی که فرصت می‌کنند به خیابان‌ها می‌ریزند. روز جمعه نیز معترضان فرانسوی با بستن ورودی موزه «لوور» پاریس، این مجموعه را به تعطیلی کشاندند. شماری از معترضان نیز که از کارکنان همین موزه بودند با در دست داشتن پرچم‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود « تا برداشتن طرح نظام اصلاحات بازنشستگی پیش می‌رویم»، مخالفت خود را با طرح اصلاح قانون حقوق بازنشستگان اعلام کردند. روز جمعه علاوه‌بر موزه لوور که روزانه میزبان ۳۰۰ هزار بازدیدکننده است، سایر قطب‌های گردشگری پاریس نظیر سالن‌های «اپرا» و برج «ایفل» تعطیل بود.
جمعه شب همچنین «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به دنبال اعتراضات مردم کشورش مجبور به ترک سالن تئاتر پاریس شد. بنابر گزارش شبکه «اسکای‌نیوز»، علیرغم آنکه نیروهای امنیتی تلاش کردند تا مانع از ورود معترضان شوند، گروهی از معترضان موفق به ورود به ساختمان تئاتر پاریس شدند و شعار ‌دادند: «ماکرون استعفا دهد».«ما اینجاییم و حتی اگر ماکرون نخواهد بازهم ما اینجاییم».
طبق این گزارش، سپس خودروی مشکی رنگی که ظاهراً حامل رئیس‌جمهور فرانسه بود، به سرعت در میان سیلی از فریادهای اعتراضی و هو معترضان، محل را ترک کرد.این رخداد در چهل و چهارمین روز از اعتصاب‌های سراسری مردم فرانسه علیه طرح دولت ماکرون درخصوص تغییر قوانین بازنشستگی صورت گرفت.
تعداد زیادی از معترضان نیز به دفاتر اتحادیه تجاری «سی اف دی تی» که از تغییر قوانین بازنشستگی فرانسه نفع می‌برد، حمله بردند و برخی معترضان با خواندن سرودهایی، رهبر این اتحادیه را مسخره کردند.اتحادیه‌های تجاری و کارگری فرانسه خواسته‌اند که جمعه هفته آینده، هفتمین دور از راهپیمایی‌های خیابانی در سراسر فرانسه برگزار شود زیرا در‌آن روز قرار است طرح جنجالی بازنشستگی به کابینه فرانسه ارائه شود.
جلیقه زردها هم آمدند
دیروز نیز حامیان جنبش «جلیقه زردها» هم در شصت و دومین شنبه اعتراضی علیه سیاست‌های دولت فرانسه، تظاهرات کردند. طبق گزارش اسپوتنیک، در تظاهرات دیروز معترضان در خیابان‌های پاریس و مناطقی از خط سوم متروی پایتخت تجمع کردند. معترضان ضمن سر دادن شعارهای مختلف، درخواست برگزاری اعتصاب‌های نامحدود و گسترده در فرانسه و ادامه اعتراضات علیه قوانین جدید بازنشستگی کردند.