kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

بازگشت فلسطینی‌ها با بادبادک‌های آتش زا

پس از آنکه رژیم صهیونیستی به وعده‌های خود بر اساس توافق‌های با واسطه عمل نکرد، ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه از سر گرفته شده است.

ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به سمت سرزمین‌های‌اشغالی در ماه‌های گذشته به دلیل توافقات صورت گرفته بین حماس و تل‌آویو متوقف شده بود. اما در روزهای پایانی هفته گذشته بار دیگر این موضوع ازسر‌گرفته شد. جمعه ده‌ها بالن آتش‌زا حامل مواد منفجره از نوار غزه به سمت فلسطین‌اشغالی فرستاده شد و برخی از آنها به «اشدود» در 20 کیلومتری نوار غزه رسید؛ برخی از آنها نیز در نزدیکی گشتی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «اشکول» در مجاورت غره منفجر شد. صدای انفجارهای شدید نگرانی زیاد شهرک‌نشینان را در پی داشت و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به آن، یک پایگاه مقاومت را با پنج موشک هدف گرفتند.
روزنامه «الاخبار» در این زمینه گزارش داده: «نقطه اختلافات اخیر اعطای وقت اضافی به میانجی‌ها برای اجرای بقیه تفاهمات است، خصوصا آنکه فریبکاری دشمن اجرای تعدادی از بندهای مهم مانند کمک‌رسانی به ایستگاه تولید برق با گاز، افزایش تولید برق خارجی و نیاز به جایگزین اقتصادی دائم جدای از کمک‌های ماهانه قطر به میزان 100 دلار در ماه برای هفتاد خانواده را به تأخیر‌انداخته است». در ادامه این گزارش آمد: «حماس معتقد است که رژیم صهیونیستی با استفاده از میانجی‌ها در حال به تأخیر‌انداختن بندهای توافق شده است.»
«آوی دیختر»، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به ارسال بالن‌های آتش‌زا مدعی شده، این رژیم باید از ابزارهای دیگری برای اعمال فشار بر حماس استفاده کند. «حازم قاسم» سخنگوی حماس هم در واکنش به بمباران غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی گفته، اینها بخشی از نبرد مستمر میان ملت و مقاومت است.
تیرماه گذشته، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند،‌ با کمک سازمان ملل توافقی حاصل شده که در مقابل توقف ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه، دامنه صید ماهیگیران فلسطینی، بیشتر و تأمین سوخت نیروگاه برق غزه از سر گرفته شود. اوت ۲۰۱۸ (مرداد ۱۳۹۷) هم رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که حجم خسارت وارد شده بر اثر بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زای جوانان فلسطینی، به بیش از سی میلیون شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) تقریبا معادل ۸ میلیون و ۳۶۰ هزار دلار رسیده است.
شکنجه اسیر فلسطینی
خبر دیگر اینکه، مؤسسه حقوق بشری فلسطینی تصاویری را منتشر کرده که شکنجه یکی از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم‌اشغال‌گر صهیونیستی را مستند‌سازی می‌کند. به گزارش ایسنا، تصاویر منتشر شده از سوی مؤسسه غیردولتی حقوق بشری حمایت از اسیران «الضمیر» آثار کبودی، ورم و ضربات روی نقاط مختلف بدن محمد ولید حناتشه، اسیر فلسطینی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین را نشان می‌دهد. سحر فرانسیس، مدیر موسسه الضمیر گفته در طول فعالیت حقوقی خود این تصاویر را با هدف مستند‌سازی موارد شکنجه در زندان‌های اسرائیل به دست آورده است: «عکس‌ها یکی از شواهد و اسناد مهم برای بازخواست و پاسخگویی مقامات صهیونیستی به انجام عملیات شکنجه است. ما به دنبال این هستیم که در سطح داخلی و بین‌المللی تحقیقات درباره جنایات شکنجه و تخلفات علیه اسیران را آغاز کنیم».