kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸

مفتی داعش در موصل دستگیر شد

مفتی فربه داعش که دستور منفجر کردن مرقد یونس پیامبر‌(ع) و اعدام شماری از مخالفان این گروه تروریستی را صادر کرده بود، بالاخره در موصل دستگیر شد.


سرویس خارجی-

مفتی فربه داعش در موصل عراق، که روزگاری در عملیات اعدام مخالفان این گروه تروریستی، نقش داشته و فتوای منفجر کردن مرقد یونس پیامبر‌(ع) را صادر کرده بود، روز پنجشنبه (26 دی) توسط نیرو‌های امنیتی عراق دستگیر شد. دستگاه امنیتی عراق اعلام کرد، این مفتی در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت شده است.
به گزارش «العربیه»، بخش اطلاع‌رسانی دستگاه امنیتی عراق اعلام کرده است: تیم ضربت وابسته به فرماندهی پلیس نینوا طبق اطلاعات به‌دست آمده و پس از بررسی، جست‌وجو و پیگیری‌های مداوم، توانست مسئول امور شرعی و مفتی داعش، معروف به «شفاء النعمه» و ملقب به «ابو عبدالباری» را بازداشت کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: این شخص به عنوان خطیب در شماری از مساجد شهر (موصل) فعالیت می‌کرد و به خطبه‌های تحریک‌آمیزش علیه نیرو‌های امنیتی معروف بود. او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با آن تشویق می‌کرد و تفکرات افراطی را در زمانی که داعش بر موصل مسلط بود، رواج می‌داد.
نیروهای امنیتی عراق که نمی‌توانستند این مفتی را در درون یک خودروی سواری جا دهند، پس از دستگیری این قاتل، از وانت برای حمل او استفاده کردند!