kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
انتقام سخت در راه خواهد بود ...

خروش دانشگاهیان در محکومیت ترور فرمانده سپاه قدس





اهالی آموزش عالی، دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور، همسو با دیگر آحاد ملت شهیدپرور ایران اسلامی، با صدور بیانیه‌های گوناگون، شهادت سردار «قاسم سلیمانی» را تبریک و تسلیت گفته و عاملان این ترور ناجوانمردانه را به انتقام سخت در آینده‌ای نزدیک وعده دادند.
بر همین اساس، «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» در پیامی، شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی توسط جنایتکاران آمریکایی را به محضر مقام معظم رهبری و تمامی ملت شهیدپرور ایران تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: «شهادت سردار بزرگ جهان اسلام و جهادگر خستگی ناپذیر جبهه مقاومت، پاسدار حریم عزت، شرافت انسانیت، علمدار هیبت‌آفرین و استکبارستیز جهان و مدافع سرافراز مظلومان عالم، عصاره شهامت، شجاعت، درایت و عطوفت، شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی را به عموم دوستداران و عاشقان ولایت و امامت در اقصی نقاط عالم، خصوصاً مقام معظم رهبری، ملت قهرمان ایران و همرزمان آن شهید بزرگوار تسلیت عرض می‌نمایم. اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت ددمنشانه و ترور وحشیانه، یقین دارم پرچمی که سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدشان در حمایت از مظلومان و مبارزه با استکبار جهانی برافراشته است، به حول قوه الهی با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند.»
افزون بر این، در پی شهادت سردار بزرگ اسلام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» با صدور پیامی درگذشت ایشان را به رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و مردم شریف ایران تسلیت گفت.
در متن کامل این پیام می‌خوانیم: «شهادت سردار بزرگ و سرافراز، حجت بالغه الهی، شرف‌الاسلام و المسلمین سردار قاسم سلیمانی و همراهان ایشان از جمله سردار ابومهدی مهندس را به مقام عظمای ولایت، حکیم دل به خدا سپرده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جهان اسلام، همه آزادگان جهان، ملت شریف ایران و رزمندگان و رزم‌آوران مقاومت و خانواده و فرزندان این سردار سرافراز تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. سردار سپهبد قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می‌دانست و همواره نگاهش به افق نگاه رهبری الهی جمهوری اسلامی بود، ایشان نه یک روز و چند روز بلکه در دوره زمانی طولانی صداقت و سلامت، مجاهدت خستگی‌ناپذیر همراه با درایت و تدبیر مؤمنانه و مقاومت و پایداری در راه خدا را به ظهور رساند و خالص عمل صالح بود که جز به کسب رضایت خدا و رضایت ولی خدا راضی نمی‌شد و همواره سربازی وفادار برای امام راحل(ره) و امام خامنه‌ای دام‌الله عزه الشریف بود.
سردار سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام‌عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.
اگرچه شهادت این سردار دل و جان به خدا سپرده، ثلمه بزرگی برای اسلام و مسلمین است ولی به طور قطع شکست‌های بزرگی را برای آمریکای جنایتکار و نظام صهیونیستی به دنبال خواهد داشت که از هم‌اکنون فروریختن اندک قدرت باقی مانده آنها به وضوح به چشم می‌خورد. ملت شریف و انقلابی ایران بدانند، خدا با مؤمنان است و وعده قطعی او استقرار حکومت صالحان است که «إنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» و به طور قطع جبهه مؤمنان همواره مؤید به عنایات و لطف الهی است و همرزمان صدیق شهید قاسم سلیمانی درس آموخته‌های صداقت و سلامت و مبارزه بی‌امان با ظلم و بی‌عدالتی را فراموش نخواهند کرد و نور الهی هرگز خاموش نخواهد شد بلکه روز به روز
پرفروزتر خواهد شد.
دشمن باید بداند امروز همه ملت شریف ایران و همه مبارزان جبهه مقاومت، سردار سلیمانی هستند و با شهادت این سردار الهی، آتش مبارزه کم‌فروغ نخواهد شد و انگیزه‌های جهاد و شهادت پررنگ‌تر خواهد شد. اکنون سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) میزبان این سردار بزرگ و الهی است و او مسرور از پیوست با یاران و همرزمان شهید خود است. گوارایش باد که محل عبور از این دنیای فانی برای بزرگانی چون شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی، جز با شهادت سزاوار نیست.»
از سوی دیگر، «رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» نیز طی پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت.
در این پیام چنین آورده شده است: «شهادت بزرگمرد عرصه جهاد فی سبیل‌الله، مجاهد خستگی‌ناپذیر سردار حاج قاسم سلیمانی، موجی از خشم و بهت و اندوه را در همه آزادگان و جامعه دانشگاهی کشور پدید آورد. ترور سردار نجات‌بخش منطقه از چنگال داعش توسط شیطان بزرگ بیش از پیش چهره واقعی آمریکا را برملا کرد. تردیدی در وعده خداوند نداریم که پیروزی با صابران است. شهادت این سردار محبوب دلها علاوه‌ بر تحکیم عزم ملت ایران برای مقاومت در برابر سلطه جهانی، آغازی بر اخراج سلطه‌گران از منطقه خواهد بود و انتقام سختی در انتظار پدیدآورندگان این جنایت خواهد بود. اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، رهبری معظم انقلاب و خانواده و همرزمان آن شهید بزرگوار، اعلام می‌دارم جامعه دانشگاهی کشور همانطور که پس از شهادت دانشمندان خود از پای ننشستند و با همتی خالصانه در مسیر اعتلای کشور قدم برداشتند، این بار هم با عزمی راسخ‌تر از گذشته مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی را دنبال خواهند کرد.»
در این بین، بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور نیز با صدور اطلاعیه‌ها، ترور ددمنشانه سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کردند.
در همین راستا و در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به دست تروریست‌ها و متجاوزان آمریکایی، اعضای هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان خانواده بزرگ «دانشگاه آزاد اسلامی» بیانیه‌ای صادر کردند.
متن بیانیه از این قرار است: «شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی، موجی از خشم و نفرت را برانگیخت. اعضای هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در کنار ملت غیور ایران، داغدار این مصیب بزرگ هستند و با تمام توان در کنار رهبر معظم انقلاب می‌ایستند تا انتقام خون پاک این سردار با افتخار اسلام و دیگر شهدای مقاومت را بگیرند. دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سرباز سرافراز اسلام که عمر با عزت خود را در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت(ع) و سربلندی اسلام گذراند، انزجار خود را از جنایتکاران و مخالفان اسلام و ایران اعلام می‌کند.»
به علاوه، «شورای هماهنگی بسیج دانشجویی» طی بیانیه ای ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی  و محکومیت حمایت از FATF و مذاکره با شیطان بزرگ فراخوان ثبت‌نام عملیات انتقام سخت را منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: «شهادت سردار مظلوم، مقتدر و سرافراز سپهبد سلیمانی به دستور مستقیم رئیس‌جمهور منتخب مردم آمریکا ترامپ منحوس و اجرای آن توسط سربازان تروریست شیطان بزرگ، و با عرض تبریک و تسلیت به محضر شریف حضرت صاحب‌الزمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و نایب بر حقش امام خامنه‌ای و امت قهرمان و شهیدپرور مسلمان، بسیج دانشجویی اعلام می دارد؛ از این لحظه به بعد هرگونه حمایت از لوایح FATF و حمایت از هرگونه مذاکره و گفت‌وگو با شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار و ایادی دست‌نشانده‌اش و هر اقدام در این راستا را به مثابه همراهی و همکاری با دشمنان امت مسلمان و عاملان شهادت سپهبد سلیمانی خواهد دانست و بدون پذیرش هیچگونه عذر و مصلحتی ضمن افشا آن اشخاص و برخورد لازم را حق خود خواهد دانست و دولت و مجلس به عنوان نمایندگان ملت ضمن تصویب و اعلام خروج قاطعانه از توافق برجام که آغازگر نقضش شیطان بزرگ بود، آن را به آتش بکشند. سربازان امام خامنه‌ای از این لحظه به طور کامل در آماده‌باش درخواهد آمد و گوش به فرمان و اذن ولی زمان فرماندهی کل قوا، بیدار به انتظار دستور و اجرای عملیات انتقام سخت این خون مظلوم مقتدر خواهد ایستاد و از تمامی دانشجویان شجاع، آگاه و بصیر و آماده به رزم در هر عرصه‌ای با شیطان بزرگ ثبت‌نام به عمل خواهد آورد. از فردا از آحاد امت مسلمان دعوت می‌نماید تا با مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی و استفاده از راه‌های ارتباطی اعلامی از سوی دفاتر بسیج نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایید.»
در همین رابطه اما «بسیج اساتید کشور» طی نامه‌ای از دبیر شورای عالی امنیت ملی خواست تا طراحی اعدام انقلابی رئیس ستاد ارتش آمریکا، پنتاگون و آژانس اطلاعات مرکزی به‌صورت رسمی در دستور کار این شورا قرار گیرد.
«کانون دانشگاهیان ایران اسلامی» هم طی پیامی تاکید کرد: «اساتید انقلابی و ولایی دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این چهره تابناک و شخصیت جهانی به حضرت ولیعصر‌(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده مکرم شهید، ملت سلحشور ایران و مبارزان و آزادیخواهان جهان بار دیگر با شهدای عالی مقام و به ویژه سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی پیمان می‌بندد که راه پرافتخار حمایت از جبهه مقاومت و استکبارستیزی را تداوم بخشند.»
«مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران» هم در بخشی از پیام خود تاکید کرد: این مرکز در کنار ملت شهیدپرور ایران ‌اسلامی دقایق و ساعت‌ها را برای‌ گرفتن انتقام سخت از آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای این رژیم منحوس می‌شماریم.»