kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

جشنواره عمار؛ صدای مطالبات مردم در سینما

در حالی شاهد برگزاری دهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار هستیم که کمترین حمایت معنوی و مادی از سوی دولتمردان و مسئولین دولتی از این جشنواره نشده است. اما در مقابل، فیلم‌سازان جوان و انقلابی حاضر در جشنواره مردمی عمار با آثار انقلابی خود در واقع در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، منشا خوبی‌ها، صداقت و شجاعت دراین جشنواره شده‌اند. این فیلم‌سازان انقلابی بدون دارا بودن سرمایه‌های آنچنانی و نداشتن تبلیغات گسترده آثاری را تولید کرده‌اند که ضمن افشاگری بسیاری از مسائل پشت پرده در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، پرده از رازهای پنهان آقازاده‌ها نیز برمی‌دارند.

این جشنواره در حقیقت یک حرکت عظیم فرهنگی با حال و هوای  انقلابی است که رفته‌رفته می‌رود که به جایگاه  واقعی خود در عرصه فیلم‌سازی برسد.
 عده‌ای فیلم‌ساز جوان و انقلابی با شجاعت در قاب دوربین خود به سوژه‌هایی ناب پرداخته‌اند که دغدغه‌ها و مشکلات کشور را مطرح می‌کند. بهترین و مطمئن‌ترین محل برای جلوه این آثار، همین جشنواره مردمی فیلم عمار است که یقیناً تا حالا توانسته در این زمینه موفق عمل کند و مورد احترام خانواده‌های شهدا ، ایثارگران و جانبازان عزیز باشد.
 جشنواره‌ای که با گام‌های استوار و محکم، بدون هیچ کمک دولتی موفق شده بهترین آثار فیلم‌سازان انقلابی را برپرده سینما به نمایش عموم مردم بگذارد.
  برخلاف جشنواره‌های دیگر کشورمان بخصوص جشنواره فیلم فجر که با  میلیاردها تومان هزینه و تبلیغات فراوان و بسیج همه امکانات دولتی برگزار می‌شوند، جشنواره مردمی فیلم عمار با کمترین هزینه و بدون حمایت مالی دولت روی پای خود ایستاده و تنها تکیه‌گاهش نفس گرم مردم  و دعای  خانواده‌های شهداست که هرسال پربارتر از سال قبل به راهش در مسیر انقلاب اسلامی ادامه می دهد.
این در حالی است که جشنواره فیلم فجر برخلاف جشنواره عمار با صرف بیت‌المال و خرج هزینه‌های بسیار زیاد، خروجی خوبی هم نداشته و متاسفانه فیلم‌هایی که درجشنواره فیلم  فجر مورد تقدیر قرار می‌گیرند نه تنها بو و رنگ انقلابی ندارند بلکه در راستای تامین اهداف ثروتمندان، آقازاده‌ها و افراد معلوم‌الحال هستند و شاید یک یا دو اثر انقلابی را بتوان در میان آثار تقدیر شده در جشنواره فیلم فجر پیدا کرد.
البته الان خیلی‌ها از جشنواره مردمی فیلم عمار چندان خوشحال نیستند و حضور این جشنواره را در کنار جشنواره فیلم فجر به ضرر خود می‌دانند، بخاطر همین مشاهده می‌شود که جشنواره عمار تحت حمایت دولت نیست، اما بایستی بدانند که این جشنواره انقلابی و مردمی راه خود را پیداکرده و سال‌به‌سال بر معروفیت و اعتبارش افزوده می‌شود و به احتمال زیاد جشنواره فیلم عمار به جایگاه رفیع خود در عرصه فیلم‌سازی در آینده خواهد رسید.
 به هرحال امروز انقلابیون، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان و همچنین مردم متدین کشورمان با حمایت از جوانان فیلم‌ساز انقلابی به رشد و بالندگی این جشنواره  کمک کرده و می‌کنند، به‌گونه‌ای که درحال حاضر جشنواره مردمی فیلم عمار میعادگاهی برای ظهور آثار انقلابی است.
 مهم‌تر از همه اینکه جشنواره فیلم مردمی عمار پناهگاهی برای مطالبات مردمی  و افشای معضلات و فسادهای مالی و نمایشگر  نفوذ آقازاده‌ها در مسائل مختلف کشور بخصوص در عرصه اقتصادی است. جشنواره مردمی فیلم عمار زبان گویای مردم انقلابی در برابر زورگویان و آنهایی است که از پست و مقام‌های خود  برای زراندوزی و حیف و میل کردن بیت المال و ضربه‌زدن به نظام استفاده می‌کنند.
انتظار از مسئولان فرهنگی نظام هم  این است که جشنواره مردمی فیلم عمار را جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی بدانند و در این جبهه با دشمنان تا به دندان مسلح که امروز از طریق جنگ نرم رسانه‌ای در برابر ما قرار گرفته‌اند  به مبارزه بپردازند.
 به هرحال فیلم‌سازان انقلابی و مسلمان کشورمان امروز در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جشنواره مردمی فیلم عمار آماده نبرد فرهنگی و رسانه‌ای با دشمن هستند پس بایستی بپاخیزیم و همدوش برادران و خواهران فعال جشنواره عمار در این جبهه فرهنگی علیه دشمنان بجنگیم که پیروزی از آن ماست.
رسول شمالی ورزنده