kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

کشنده‌ترین آنفلوآنزا در آمریکا طی ۴۰ سال گذشته

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا شیوع بیماری آنفلوآنزا و قربانیان آن در این کشور طی سال‌جاری را در مقایسه با ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه خواند.

 

به گزارش مهر به نقل سی‌ان‌ان، بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، میزان شیوع آنفلوآنزا در سال جاری نسبت به دهه‌های گذشته بی‌سابقه بوده و این بیماری در مقایسه با چهار دهه پیش کشنده‌ترین آنفلوآنزا بوده است.
بر اساس آمارها، حداقل دو هزار و 900 نفر از مردم آمریکا بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در فصل جاری جان خود را از دست داده‌اند.
این مرکز روز گذشته از افزایش ۸۰۰ نفری مبتلایان به این بیماری نسبت به هفته گذشته خبر داد و اعلام کرد تاکنون حداقل 6/4 میلیون نفر از شهروندان این کشور به آنفلوآنزا مبتلا شده و ۵۵ هزار نفر نیز بستری شده‌اند.
بنا بر اعلام پزشکان آمریکایی، شمار مبتلایان به آنفلوآنزا به شدت رو به افزایش است و این فصل برای مردم آمریکا بسیار بد و دشوار خواهد بود.
هرچند که پزشکان شیوع این بیماری در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را مرگبار خوانده بودند اما با ادامه روند کنونی شمار قربانیان آنفلوآنزا در سال‌جاری بیش از سال ۲۰۱۸ خواهد بود.
بر اساس آمارهای منتشر شده، از ۲۸ ماه دسامبر تاکنون ۲۷ کودک بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و این رقم طی ۱۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. مراکز درمانی این کشور به منظور کاهش قربانیان این بیماری، از تمامی ‌شهروندان بالای ۶ سال درخواست تزریق واکسن کرده‌اند.