kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶

رژیم صهیونیستی در 5 سال گذشته 807 فلسطینی را به شهادت رسانده است

پایگاه «الرساله» به نقل از گروه‌های فلسطین اعلام کرده نزدیک به 150 فلسطینی در سال جاری میلادی به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و این به معنای شهادت 807 فلسطینی در 5 سال گذشته است.




رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته با حمله به کرانه باختری و نوار غزه مردم بیگناه فلسطین را به خاک و خون کشیده است. مرکز «تجمع ملی خانواده‌های شهدای فلسطینی» در این باره اعلام کرده، در سال ۲۰۱۹، ۱۴۹ فسلطینی در استان‌های مختلف در نتیجه تیراندازی نظامیان صهیونیستی و بمباران جنگنده‌‌های این رژیم به شهادت رسیده‌اند که ۷۴ درصد آن مربوط به نوار غزه است. «محمد صبیحات» دبیرکل این مرکز تصریح کرد، در میان شهدا ۳۳ کودک دیده می‌شود که تقریبا معادل ۲۳ درصد کل شهداست و در مقایسه با سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.
بر اساس گزارش پایگاه «الرساله» و بر اساس برآورد میدانی مرکز «تجمع ملی خانواده‌های شهدای فلسطینی»، کوچکترین شهدا دو جنین بوده‌اند: «عبدالله ابوعرار» که در «حی الزیتون» شهید شد و «ایمن محمود المدهون» که در بیت‌لاهیای غزه به شهادت رسید. بزرگترین شهید هم «عبدالرحیم مصطفی المدهون» ۶۱ ساله و از اهالی بیت‌لاهیا در نوار غزه بوده است. رژیم صهیونیستی پیکر ۱۵ شهید را هم هنوز به خانواده‌هایشان تحویل نداده است!
در پنج سال گذشته نیز ۸۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و میانگین تعداد شهدا نیز ۱۶۱ شهید در سال بوده است. تعداد شهدا در پنج سال گذشته عبارتند از: سال ۲۰۱۵، ۱۴۵ شهید، سال ۲۰۱۶، ۱۲۷ شهید، سال ۲۰۱۷، ۷۴ شهید، سال ۲۰۱۸، ۳۱۲ شهید و سال ۲۰۱۹ نیز ۱۴۹ شهید.