kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
اسنودن افشاگر آمریکایی:

داعش‌ محصول مشترک آمریکا ، انگلیس و اسرائیل است

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده فاش کرد، داعش و «ابوبکر البغدادی» محصول مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «ادوارد اسنودن» گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائيل در پروژه‌ای تحت عنوان «لانه زنبور» مشارکت داشتند و هدف از این پروژه، جمع کردن همه تندروها از نقاط مختلف جهان در یک مکان بود. اسنودن که هم‌‌اکنون در روسیه به سر می‌برد، افزود: براساس این طرح، باید دین و مذهب جدیدی در خاورمیانه به وجود می‌آمد که شعارهای اسلامی داشته باشد و احکام سختگیرانه‌ای را به اجرا می‌گذاشت و هرگونه افکار و دیدگاه دیگر را به شدت رد می‌کرد.
براساس اسناد فاش شده توسط اسنودن، آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که تنها راه حفاظت از اسرائيل، ایجاد جریانی در نزدیکی مرزهای اسرائیل است که سلاح خود را به سمت کشورهای اسلامی نشانه بگیرد نه اسرائيل.
اسنودن گفت، «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش، یک سال تمام تحت آموزش فشرده نیروهای موساد بوده و درمورد علم سخنوری و الهیات هم دوره‌هایی را گذرانده است.
اسنودن در سال 2013 پس از فرار از آمریکا، اطلاعات فوق سری این کشور را به «گاردین»، «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» داده است.
در همین حال، «عیسی الغیث» عضو مجلس شورای عربستان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: گروه‌های تروریستی القاعده و داعش ساخته و پرداخته عربستان هستند و این گروه‌ها در دامن کشور سعودی پرورش یافته‌اند.وی با حمله به برخی مبلغان و روحانیان تندرو گفت: اکنون برخی محافل در عربستان در حال تربیت نیروهای داعش هستند، برخی مبلغان فتنه‌جو به دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات دولتی و موسسات خیریه رفت و آمد می‌کنند و بذر تندروی را در دل مردم عربستان می‌کارند.
مشاور رئیس‌جمهور افغانستان و پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» هم داعش را ابزار واشنگتن برای تجزیه عراق دانستند.