kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر فرسوده است



مدیرکل آبفای خوزستان با اشاره به لایروبی ۴۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر درچند روز گذشته گفت: شبکه فاضلاب این ۲ شهر فرسوده است.
صادق حقیقی‌پور، بیان کرد: طبق گزارش مرکز مانیتورینگ در خصوص بارندگی در پاییز، از مرداد امسال تمامی اقدام‌های پیشگیرانه در خصوص دفع سریع آب باران در کل خوزستان انجام شد.
وی افزود: در آبادان ضمن افزایش پمپاژ فاضلاب و تامین برق اضطراری در ایستگاه‌ها پمپاژ ۳۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب را لایروبی و ۴۸ ایستگاه پمپاژ نیز شستشو و لایروبی شد. حقیقی‌پور افزود: در مناطق  بهار و ولیعصر(عج) آبادان نیز به دلیل حجم زیاد بارندگی برای ساکنان این مناطق مشکلاتی ایجاد شد که هم اکنون وضعیت عادی است و در برخی از محله‌ها آب راکد است و تخلیه آن از طریق فاضلاب امکان‌پذیر نیست و شهرداری باید در این خصوص وارد عمل شود. وی به لایروبی ۱۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: آب از بیشتر مناطق خرمشهر پس از ۲۴ ساعت تخلیه شد و تنها درکوی بهروز و آریا برای اهالی مشکلاتی ایجاد شد. مدیرکل آبفای خوزستان گفت: متاسفانه در کوی بهروز ، پیش از بارندگی ریزش شبکه فاضلاب داشتیم. وی از مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بابت مشکلات پیش آمده برای آنها پس از بارندگی عذرخواهی کرد.