kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

دستگیری 8 نفر از عاملان اغتشاشات آبان‌‌ماه در غرب استان تهران

فرمانده انتظامی استان تهران از دستگیری هشت نفر از عاملان اغتشاشات آبان ماه که از طریق فضای مجازی اقدام به دعوت مردم به اغتشاش و آشوب در شهرستان‌های شهریار و اسلامشهر می‌کردند،خبر داد.




سرتیپ «محسن خانچرلی»  اظهار داشت: در ادامه شناسایی عناصر اصلی اغتشاشات و اخلالگران نظم عمومی که با سوء استفاده و موج‌سواری بر اعتراضات مردمی درخصوص طرح سهمیه‌بندی بنزین اقدام به فعالیت در فضاي مجازي به ويژه یک گروه تلگرامی با 300 نفر عضو  و اينستاگرام جهت تشویق مردم برای شرکت در اغتشاش و آشوب در شهرستان اسلامشهر و شهریار می‌کردند، در دستور کار پلیس امنیت قرار داشت.
فرمانده انتظامی استان غرب استان تهران گفت: ماموران پليس امنيت عمومي موفق شدند  هشت نفر را در این خصوص شناسايي و در مخفیگاهشان
دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: این افراد از طریق فضای مجازی اقدام به دعوت مردم به اغتشاش و آشوب در شهرستان‌های شهریار و اسلامشهر می‌کردند.
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس صراحتاً به اتهام خود اقرار کردند.
خانچرلی، گفت: دستگیر‌شدگان به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
دستگیری 7 نفر از عوامل اغتشاشات اخیر
در شرق استان تهران
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری هفت نفر از عوامل دخیل در اغتشاشات اخیر در شهرستان‌های تابعه استان خبر داد.
سرتیپ «کیومرث عزیزی» بیان داشت: در پي نا‌آرامي‌هاي اخير در آبان ماه 98 به بهانه سهميه‌بندي بنزين و سوء استفاده برخي افراد فرصت‌طلب شناسایی و دستگيري عوامل ناآرامی‌ها همچنان در دستور کار پليس قرار دارد.
وی افزود: ماموران در بررسی‌های به عمل آمده و با انجام اقدامات اطلاعاتی با هماهنگی مقام قضائی 7 نفر از عوامل دخیل در آشوب‌ها را در سطح شهرستان‌های ورامین، پاکدشت و پردیس شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان گفت: دستگيرشدگان به جرم خود مبنی بر ترغیب شهروندان به اغتشاش و آشوب اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.