kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵

تندباد «فانفون» ۱۷ قربانی گرفت

فیلیپین در ایام کریسمس دستخوش تندبادی مهیب شد.

   به گزارش دویچه‌وله، تندباد موسوم به «فانفون» که در مناطق مرکزی فیلیپین رخ داد، خسارت‌های بسیاری را هم در مکان‌های دورافتاده و هم در مناطق گردشگری به بار آورده است.
گزارش‌های خبرگزاری‌های مختلف حاکی از آن هستند که دست‌کم ۱۷ نفر بر اثر این طوفان جان خود را در استان‌های ایلوئیلو، لیته و کاپیز فیلیپین از دست داده‌اند.
تندباد مزبور با سرعتی تا ۱۹۵ کیلومتر در ساعت در شب عید کریسمس مناطق مرکزی فیلیپین را درنوردید، سقف خانه‌ها را از جا کند و دکل‌های برق را واژگون کرد و باعث جاری‌شدن سیل شد. همچنین یکی از پیامدهای فانفون متوقف شدن بسیاری از ارتباطات هوایی و دریایی بود.
ده‌ها هزار نفر در فیلیپین مجبور به‌ ترک منازل مسکونی خود در ایام کریسمس شدند، بسیاری هم که برای برگزاری جشن کریسمس در کنار خانواده‌هایشان به شهرهای دیگر رفته بودند، به‌خاطر لغو برنامه‌های وسایل نقلیه نتوانستند به شهرهای خود بازگردند.
 به گفته مقام‌های فیلیپین، بیش از ۲۰ هزار مسافر در میانه سفر گرفتار شدند، ۱۵۷ کشتی در سواحل پهلو گرفتند و دست‌کم ۶۰ پرواز داخلی لغو شده است.
قطع خطوط تلفن همراه و شبکه اینترنت در برخی از مناطق طوفان‌زده نیز برآورد قطعی درباره میزان خسارت‌ها را ناممکن کرده است. افزایش شمار قربانیان نیز منتفی نیست.