kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱

ترکیه 300 تروریست و خانواده آنها را در شمال سوریه اسکان داد

دولت ترکیه300 تروریست و اعضای خانواده‌ آنها را در «رأس العین» واقع در شمال سوریه، اسکان داد.

دولت ترکیه بالاخره طرح خود را با هدف تغییر بافت جمعیتی شمال و شمال شرق سوریه‌، به اجرا در آورده است. آنکارا اخیرا با هدف اجرای این طرح تحت نام ایجاد «منطقه امن»، عملیاتی را در شمال شرق و منطقه کرد نشین سوریه اجرا کرده بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای اشغالگر ترکیه، 300 تروریست را به همراه اعضای خانواده‌ آنها وارد شهر رأس العین کردند، و آنکارا قصد دارد آنها را جایگزین ساکنان منطقه بکند.
منابع محلی استان «حسکه» به خبرگزاری «سانا» گفتند:بیش از 300 نفر از مزدوران ترکیه روز پنجشنبه به همراه زنان و کودکان خود، با اتوبوس وارد شهر رأس العین شدند.
این منابع تأکید کردند، تروریست‌ها به همراه اعضای خانوده‌ خود در منازلی ساکن شدند که نیروهای وابسته به ترکیه، ساکنان آنها را اخراج کرده بودند.
دیدار هیئت روسی با بشار اسد
 «دیمتری سابلین» عضو مجلس دومای روسیه، در صدر یک هیئت، روز پنجشنبه به دیدار «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه رفت. رئیس‌جمهور سوریه در کانال تلگرامی خود نوشت، در این دیدار، مهم‌ترین تحولات سوریه و منطقه بررسی شد.
بشاراسد در این دیدار بر اهمیت توسعه همکاری بین سوریه و روسیه تأکید کرد و گفت که این روابط تا کنون همیشه بر اساس اصول اخلاقی ثابت و مستحکم بوده است.
هیئت روسی نیز پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر تروریسم را به بشار اسد و ملت سوریه تبریک گفت و تأکید کرد که روسیه همیشه از ملت سوریه حمایت خواهد کرد تا بتواند در این جنگ چند ساله ایستادگی کند.