kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

حشدالشعبی: تروریست‌های داعش گاز خردل از سوریه وارد عراق می‌کنند

فرمانده لشکر 44 سازمان حشد‌الشعبی عراق اعلام کرد اطلاعاتی به دست آمده که، تروریست‌های داعش در حال انتقال گاز «خردل» از سوریه به عراق هستند.



«حمید الیاسری» ضمن اشاره به تحرکات جدید گروه تروریستی داعش در عراق‌، اظهار داشت: عناصر تروریستی موجود در جزیره «الحضر»، امنیت سراسر عراق، به ویژه استان نینوا، را تهدید می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، وی تأکید کرد که به خاطر این تهدید تروریستی، باید عملیات امنیتی فوری آغاز شود تا این جزیره از وجود عناصر داعش پاک‌سازی گردد.
این فرمانده حشد ادامه داد: اگر لشکرهای حشد‌الشعبی در استان نینوا حضور نداشتند، هر منطقه از این استان با خطر سقوط رو‌به‌رو می‌شد.
وی افزود: مسئله عجیب این است که روزانه از سوی سرویس ملی اطلاعات، دفتر نخست‌وزیر و اطلاعات کشور، تلگراف‌هایی به لشکر 44 حشد‌الشعبی می‌رسد، مبنی بر اینکه شماری از عناصر داعش از طریق سوریه، وارد عراق می‌شوند. وی تأکید کرد، در این تلگراف‌ها آمده است که عناصر داعش که از سوریه وارد عراق می‌شوند، با خود گاز خردل می‌آورند.
این فرمانده خاطر نشان کرد، فرماندهی کل ارتش عراق از این مسئله اطلاع دارد و به همین دلیل، باید عملیاتی برای نابودی عناصر این گروه آغاز شود.
در همین ارتباط، «جبار المعموری» رئیس‌اتحادیه علمای مسلمان در استان دیاله عراق، با بیان اینکه آمریکا حامی گروه تروریستی داعش است، گفت که پس از کشته شدن اکثر فرماندهان و متحمل شدن تلفات بسیار داعش در استان دیاله (واقع در شرق عراق و نزدیک مرز جمهوری اسلامی ایران)، حضور این گروه تقریبا در این استان پایان یافته تلقی می‌شود.
المعموری در ادامه اما تأکید کرد که داعش به یکباره بازگشت و عناصر این گروه حمله به مناطق مختلف در استان را از سر گرفتند و این حملات به کشته و زخمی شدن چندین نفر از جمله نیروهای امنیتی منجر شده است.
وی گفت: اگر حمایت و چراغ [سبز] آمریکا نبود، داعش باز نمی‌گشت... و مهم‌ترین گواه [این مسئله]، نوع سلاح‌های به کار رفته [توسط داعش] است...عناصر داعش سلاح‌های مدرن و دوربین‌های دید در شب در اختیار دارند و از حمایت اطلاعاتی برخوردار هستند تا بتوانند در مناطق مختلف دیاله، نفوذ کنند. المعموری خاطر نشان کرد، حمایت آمریکا باعث شد که «افعی‌های سیاه» بار دیگر به دیاله باز گردند؛ زیرا داعش یک بازی آمریکایی است و همه جهان از این مسئله اطلاع دارد.