kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹

فیگارو: ده‌ها نظامی سابق فرانسوی جذب داعش شدند

بر اساس گزارش جدید یک ‌اندیشکده فرانسوی، که «فیگارو» آن را منتشر کرده، شمار زیادی از نظامیان و چتر بازان سابق فرانسوی طی سال‌های گذشته، جذب گروه تروریستی داعش شده‌اند.



فرانسه که طی سال‌های گذشته حامی اصلی گروه‌های تروریستی بود و دولت این کشور بسیاری از تروریست‌ها را از سراسر جهان جمع و آنها را روانه سوریه و عراق می‌کرده، حالا گرفتار چاهی شده که خود آن را کنده است. بر اساس تحقیقی که‌اندیشکده موسوم به «مرکز تحلیل تروریسم»، انجام داده و روزنامه «فیگارو» آن را رسانه‌ای کرده است، گروه تروریستی داعش موفق شده ده‌ها نظامی سابق ارتش فرانسه را جذب خود کند. 
در گزارش این‌اندیشکده آمده است: ارتش فرانسه یک هدف جذب راهبردی برای گروه‌های تروریستی است و نظامیان سابق  این کشور سرمایه عظیمی برای گروه‌های تروریستی محسوب می‌شوند.
به گزارش فارس، در بخشی از این گزارش آمده است: اخیرا ۲۳ نظامی سابق فرانسوی  که در گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در طرح حملات تروریستی نقش داشته‌اند، شناسایی شدند. همچنین، بر اساس گزارش‌های مجلس فرانسه از سال ۲۰۱۲ به بعد، حدود ۳۰ نظامی سابق این کشور به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند. چندین لژیونر سابق  این کشور نیز به خاطر نقشه‌های تروریستی در فرانسه دستگیر شده و چند چترباز یا کماندوی سابق فرانسه نیز رهبر یگان‌های داعش در سوریه یا عراق شده‌اند.به گزارش‌اندیشکده مرکز تحلیل تروریسم، رکن اطلاعات ارتش فرانسه اعلام کرده، تلاش‌هایی برای شناسایی و جلوگیری از پیوستن نظامیان این کشور به داعش اوایل سال جاری انجام شده است.
ادامه اعتصاب سراسری
خبر دیگر از فرانسه اینکه، مذاکرات دولت «امانوئل ماکرون» با سران اتحادیه‌های تجاری و کارگری این کشور برای پایان دادن به ۱۵ روز متوالی اعتصاب بی‌نتیجه مانده است. نخست‌وزیر فرانسه گفت: دولت از اصلاح نظام بازنشستگی که محور اعتراضات اتحادیه‌های کارگری است، دست نمی‌کشد.  به گزارش رویترز، اتحادیه‌های کارگری فرانسه نیز اعلام کرده‌اند: اعتصاب‌هایی که موجب اختلال شدید در سیستم حمل‌ونقل شده، در طول تعطیلات کریسمس نیز ادامه خواهد یافت، چرا که مذاکره با دولت بر سر اصلاح نظام بازنشستگی در روز پنجشنبه به بن بست رسیده است. «فلیپ مارتینز»، رئیس‌اتحادیه مهم کارگری موسوم به «کنفدراسیون سراسری کار» بعد از مذاکرات پنجشنبه با دولت فرانسه گفت: هیچ چیز جدیدی از این مذاکرات حاصل نشد و قرار است این اتحادیه برای ۹ ژانویه(19 دی ) اقدامات اعتراضی خود را به اجرا درآورد. روز پنجشنبه نیز از مجموع پنج قطار سریع السیر فرانسه، تنها دو خط فعال بود و دیگر خطوط راه آهن این کشور نیز با اختلال رو به رو بودند. در پایتخت این کشور نیز ۶ خط مترو کاملا تعطیل بودند.