kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
امام جمعه قم:

کسانی‌که اهل زدوبند سیاسی و جناحی هستند نباید وارد مجلس شوند

امام جمعه قم گفت: نمایندگان مجلس سوگند می‌خورند که حافظ حریم اسلام و مبانی جمهوری اسلامی و امانتدار باشند و خود را وقف استقلال و اعتلای کشور کنند، بنابراین اگر کسی غیر از این عمل کرده است، شایستگی نمایندگی مردم را ندارد.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی و خداجوی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: نمایندگان قسم یاد می‌کنند قوانینی به تصویب برسانند که مردم از آن منتفع شوند. کسانی که برای مجلس انتخاب می‌شوند، باید از  گرو جریان‌ها خارج شوند و به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنند و خادم ملت باشند، کسانی که وقتی وارد مجلس می‌شوند در عوالم دیگری هستند و در زدوبندها به سر می‌برند، نماینده مردم نیستند.
وی تصریح کرد: وقتی این امور مراعات نشود، شاهد ورود کسانی خواهیم بود که به جای حل مشکلات مردم و اعتلای کشور غرق در سیاسی‌کاری  و حزب و دسته‌بازی می‌شوند و مجلس از اهداف خود دور می‌شود.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) اضافه کرد: متصدیان امور برگزاری انتخابات در بررسی صلاحیت‌ها و اجرای انتخابات حب و بغض سیاسی را دخالت ندهند و براساس تقوا و قانون عمل کنند تا شاهد تشکیل مجلسی قوی و انقلابی باشیم.
وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی جنگ امنیتی آمریکا علیه ایران و کشورهای عضو محور مقاومت، گفت: تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب موجب شد ملت بزرگ ایران هوشمندانه توطئه آشوبگران و اغتشاشگران برای برهم زدن امنیت کشور را درهم بشکنند.
آیت‌الله سعیدی افزود: البته مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی گله‌‌مند هستند و تنها راه سامان‌دادن به وضعیت اقتصادی عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که در قالب تقویت پول ملی، توجه به مبادلات اقتصادی با همسایگان و میدان دادن به جوانان مبتکر و خلاق در حوزه‌های فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بارها اعلام شده است.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها، به بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در استان‌های مختلف به‌ویژه در خوزستان اشاره کرد و گفت: مشکلات فعلی ناشی از بی‌توجهی مسئولان در اجرای پروژه‌های شهری در گذشته است، با این‌حال باید مجاهدانه و انقلابی این مشکلات ریشه‌ای حل شوند و در حال حاضر مسئولان باید با امدادرسانی مداوم رنج مردم را بکاهند.
وی همچنین، سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و با بیان اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بدو انقلاب پیشگام وحدت حوزه و دانشگاه بوده است، اظهار داشت: همین‌ امر موجب ایجاد مراکز پژوهشی و تحقیقاتی مشترک شد و ثمره آن ایجاد تحول در علوم انسانی بود لذا نباید از تداوم این وحدت غافل شد.