kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
فرمانده کل سپاه:

دشمنان اگر دست از شرارت برندارند منافعشان را به آتش می‌کشیم

سرلشکر سلامی خاموش کردن فتنه‌ها را سند وفاداری ملت به انقلاب اسلامی دانست و‌ خطاب به ‌آمریکا، اسرائیل، انگلیس و دشمنان‌ منطقه‌ای‌ ایران گفت:‌ اگر دست از فتنه علیه ایران اسلامی برندارید شما را تعقیب می‌کنیم، می‌یابیم‌ و با آتش کشیدن منافع‌تان از شما انتقام می‌گیریم.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار ‌حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ظهر روز پنج شنبه در جمع سپاهیان و بسیجیان شهرری با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و دیدار با جانبازان که اسطوره و استوانه‌های محکم صبر هستند را فضیلت و عنایتی از سوی خداوند می‌دانم اظهار داشت: امروز فرصتی ایجاد شد تا با رزمندگان امنیت این سرزمین که نشانه‌های بصیرت و سمبل غیرتند دیدار کنیم که این رزمندگان برپا نگه دارنده قائمه‌های نظام‌اند و بیرق‌ها را برافراشته نگه می‌دارند و نمی‌گذارند پرچم امامت و ولایت بر زمین بیفتد.
 سردار سلامی اظهار داشت: واقعیت این است که اگر همین اندازه جمعیت در کنار ائمه ما بود آن ماجراهای غم‌انگیز هرگز در صدر اسلام به وقوع نمی‌پیوست. حضور شما بسیجیان در این فضا به مثابه جهادی بزرگ است، زیرا که حضور و بیداری شما دشمن را ترسانده و جلو نمی‌آیند و دور می‌کند، هر کجا که نور بتابد ظلمت، تیرگی و تاریکی به نیستی می‌رود.
 فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بیداری، حضور، میدان‌داری، پرچم‌داری و ستبرکردن سینه در مقابل دشمن رمز بقا، جاودانگی و عزّت ماست، تصریح کرد: باور کنید که در این ۴۱  سال تنها به قوت حضور شما که همواره تابع ولی امر مسلمین هستید هر توطئه، فتنه‌ و جنگی‌ سرد و خاموش شده ‌و دشمنان را بی‌روح، افسرده و ناامید کرده است.
 وی با اشاره به نقش سپاه و بسیج در امنیت جامعه، بیداری، حضور، میدان‌داری و ایستادگی در مقابل دشمن را رمز بقا، عزت و جاودانگی ملت ایران برشمرد و گفت: شما حقیقتاً برای این ملت، عزّت، سرافرازی، امنیت و آرامش می‌آفرینید و آرامش‌بخش مردم هستید و همواره در مقابل اقدامات ناامیدکننده‌ دشمن ایستادگی می‌کنید.
مقاوم‌ترین ملت
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن همه راه‌ها را تجربه کرده و هیچ کشوری در طول حیات بشر به اندازه ملت ایران در این کره خاکی در معرض تهاجمات سنگین شیاطین کوچک و بزرگ عالم نبوده، ولی به فضل الهی ایستادگی کرده و از هر حادثه‌ای با افتخار، آبرومندی و شرف عبور کرده است.
 سرلشکر  سلامی با بیان اینکه مردم ایران شریف، مؤمن، وفادار و آگاه هستند افزود: مردم می‌دانند سعادت آنها در گِرو حمایت از امام است و وقتی امام مسلمین در میدان نبرد جهانی شجاعانه ایستاده است مردم او را همانند نگین در حلقه انگشتری مهر خود می‌گیرند و با هم قله‌ها را فتح می‌کنند.
 وی ادامه داد: مردم ایران در شکستن دشمنان هنرمندند و در ناکام کردن آنها شاهکار می‌آفرینند لذا این بار نیز به بهترین شکل پیش رفته و جوانان به میدان آمدند و ما  از شکوه حضور و صبر خانواده شهیدان و جانبازان ‌تشکر می‌کنیم که ما را در پیمودن این راه مصمم‌تر می‌کند.
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما تا پیروزی فاصله‌ای نداریم گفت: در حال حاضر به دشمن و خیمه آنها نزدیک هستیم و آنها در حال عقب‌نشینی هستند و در حال عقب‌نشینی این فتنه‌ها را برپا می‌کنند ولی مردم ما نشان دادند که محاسبات دشمن همیشه ‌اشتباه است.
 سرلشکر سلامی ادامه داد: دشمنان فکر می‌کنند که مردم برای مشکلات اقتصادی به آنها رجوع خواهند کرد در صورتی که برای ملت ما پناهگاه ایمان است، دشمن، دشمن است و آنها فکر می‌کنند با فشار اقتصادی می‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند در ‌صورتی ‌که پناهگاه این ملت فقط قرآن و ایمان است. هر چه فشار اقتصادی دشمن بیشتر شود مردم مصمم‎تر از پیش ایستادگی می‌کنند، زیرا که می‌دانند دشمن در پی ایجاد ناامنی در کشور است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نظام آرزوی هزاران ساله انبیا الهی است گفت: انبیا الهی آمدند که حکم خدا را روی زمین جاری کنند تا توحید و خداپرستی روی زمین برقرار شود و این همان نظامی است که حضرت علی(ع) و سایر بزرگان دین در راه دستیابی به آن شهید شدند و حال این آرزو تحقق یافته و این بیرق برافراشته شده ‌و پرچم عاشورا در همه جا در حال اهتزاز است و این جوانان تربیت شدگان غیرت حضرت ابوالفضل(ع) هستند که این بیرق را برافراشته‌اند.
سرلشکر  سلامی در پایان  با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های اخیر جبهه دشمن علیه انقلاب و ملت عظیم‌الشأن ایران، خطاب به سران استکبار و متحدان منطقه‌ای آنها خاطرنشان کرد: خاموش کردن فتنه‌ها سند وفاداری ملت و در دستان مردم است و ما به دشمنان می‌گوییم اگر دست از فتنه علیه ایران اسلامی برندارید شما را تعقیب می‌کنیم، می‌یابیم‌ و با آتش کشیدن منافع‌تان از شما انتقام می‌گیریم.
افتتاح 4پروژه
با حضور سردارسلامی
همچنین پروژه‌های عمرانی و خدماتی محله اسلامی گام در مجتمع ۱۰۹۶ واحدی گلستان شهرری با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.
این پروژه‌ها به‌منظور رفع بیکاری و فقر شهروندان منطقه در طبقه‌های زیرین و بالای مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهرک گلستان احداث‌ شده است.
مرکز نیکوکاری سیدالکریم (ع) به مساحت ۳۰ مترمربع در دوطبقه با اعتبار ۴۰ میلیون تومان و با حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) احداث‌ شده است.
سالن ورزشی با مساحت ۳۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ ‌بر ۲۵۰ میلیون تومان احداث‌ شده که ۱۰۰ میلیون آن توسط سپاه و ۱۵۰ میلیون نیز توسط خیران پرداخت‌شده است.
کانون فرهنگی خیریه طبیب به‌منظور امور درمانی بهداشتی گروه جهادی پزشکی با هزینه‌ای بالغ ‌بر ۷۰ میلیون تومان احداث و با هزینه ۴۰ میلیون تومان احداث‌ شده که گروه‌های جهادی ۳ روز در هفته برای خدمات‌رسانی به اهالی محله در این مرکز حضور پیدا می‌کنند.
اشتغال‌زایی برای 100نفر
کارگاه‌های مونتاژکاری و گوهرتراشی به‌منظور ‌اشتغال‌زایی در طبقه دوم مسجد بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون احداث‌ شده و هم‌اکنون ۲۰ نفر در این مرکز در حال فعالیت می‌باشند و در هفته آینده نیز ۴۰ نفر دیگر در این کارگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند و امیدواریم تا پایان سال میزان افراد شاغل در مرکز به ۱۰۰ نفر برسد.
مراسم افتتاح پروژه‌های محله اسلامی گام با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه استان تهران، سرهنگ فخاری فرمانده بسیج ناحیه ری، توکلی سرپرست فرمانداری شهرستان ری و جمعی دیگر از مسئولان اداری و نظامی شهرستان و مردم محله برگزار شد.
شایان ذکر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وظیفه ذاتی خود که در قانون کشور نیز به آن تصریح شده باید پاسدار انقلاب باشد. این پاسداری در مقابل تهدیداتی که از جانب دشمنان علیه انقلاب و کشورمان اعمال می‌شود تعریف می‌شود. یعنی اگر زمانی تهدیدات امنیتی مطرح باشد پاسداری در مقابل آن اقدامات خاص خودش را می‌طلبد و اگر این تهدیدات اقتصادی باشد نیز تمهیدات مخصوص به آن باید اتخاذ شود.
سپاه نشان داده که با روحیه جهادی قدرت انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد به صورتی که مثلا همزمان هم در جبهه امنیتی و هم جبهه اقتصادی به اجرای طرح‌های پدافندی خود می‌پردازد. لذا در بُعد اقتصادی سپاه با تکیه بر روش‌هایی به ماموریت خود می‌پردازد. یکی از این روش‌ها تاکید بر طرح‌های زودبازده است و دیگری مشارکت دادن مردم در طرح‌های اقتصادی است. همچنین سپاه گاهی به صورت یک کاتالیزور به پروژه‌های اقتصادی وارد شده و به آن سرعت می‌بخشد تا زودتر به سوددهی برسد.