kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
علی‌رغم شیوع آنفلوآنزا

آمریکا مانع معالجه کودکان مهاجر در بازداشتگاه‌های مرزی می‌شود

دولت آمریکا در اقدامی وحشیانه و با وجود مرگ سه کودک، از درمان کودکان مبتلا به آنفلوآنزا در بازداشتگاه‌های مرزی جلوگیری می‌کند


رفتارهای وحشیانه و دور از اصول اخلاقی دولت «دونالدترامپ» با پناهجویان همچنان ادامه دارد و بعد از انتشار گزارش‌های تکان دهنده از جدایی والدین از کودکان و حتی تجاوز به هزاران کودک پناهجو در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا، در جدیدترین مورد این بار گزارش شده است که مأموران از ورود پزشکان به اردوگاه‌های مرزی برای تزریق واکسن آنفلوآنزابه کودکان مهاجر ممانعت می‌کنند.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این باره گزارش داد: گروهی از پزشکان به محض رسیدن به بازداشتگاه مهاجران «سانتیاگو» با ممانعت مأموران اداره مهاجرت آمریکا مواجه شدند. پزشکان نیز در واکنش به این اقدام مأموران مهاجرت آمریکا، در یک نافرمانی مدنی، بر روی زمین دراز کشیدند.
طبق این گزارش، در اعتراضات روز دوشنبه هفته جاری در مقابل دفتر گمرک و محافظت مرزی آمریکا در «سانتیاگو»، دست‌کم  ۶ نفر دستگیر شدند.بنا به گفته سازمان «پزشکان حامی تعطیلی اردوگاه» (مهاجران)، که مخالف بازداشت مهاجرانی است که وارد آمریکا می‌شوند، ۷۰  نفر از جمله پزشکان، در اعتراضات روز دوشنبه علیه سیاست‌های مهاجرتی ترامپ،  در «سانتیاگو» حضور داشتند. طبق این گزارش، تاکنون دست‌کم سه کودک دو، ۶ و ۱۶ ساله بر اثر ابتلا به آنفلوآنزادر بازداشتگاه پناهجویان آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. با این حال، اداره مهاجرت آمریکا تا حد زیادی از تزریق واکسن آنفلوآنزابه پناهجویان جلوگیری می‌کند و در برخی موارد، این استدلال را به کار می‌برد که قرار نیست پناهجویان برای مدت طولانی در این بازداشتگاه‌ها حضور داشته باشند.  به گزارش فارس، دکتر «جولی سیئرا» که در بین معترضان حضور داشت، گفت: «افراد از آنفلوآنزا می‌میرند اما مرگ افرادی که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزادر بازداشت گمرک و محافظت مرزی آمریکا جان خود را از دست دادند، کاملاً قابل پیشگیری بود.»
در گزارش‌های منتشر شده از وضعیت اردوگاه‌های مرزی آمریکا، بر وضعیت بسیار وخیم کودکان در این اردوگاه‌ها ‌اشاره شده و در یکی از این موارد، آمده است که ۵۰ کودک مهاجر محبوس زیر هفت سال، بیش از دوهفته انتظار کشیدند تا به یک پناهگاه بزرگتر منتقل شوند.