kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴

دمشق: آمریکا قاتل هزاران نفر در «رقه» است باید تحت پیگرد قرار گیرد

وزارت خارجه سوریه با‌اشاره به جنایات آمریکا در سوریه، اعلام کرد که جنگندهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش به بهانه آزاد ‌سازی شهر«رقه» در شرق سوریه، هزاران غیر نظامی را قتل عام کردند و به همین خاطر‌، باید تحت پیگرد بین‌المللی قرار بگیرند.

وزارت خارجه سوریه دیروز به مناسبت هفتادمین سالگرد روز جهانی حقوق بشر، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش به بهانه آزاد ‌سازی شهر رقه، مناطق مسکونی این شهر را بمباران کرده و هزاران غیر نظامی را به قتل رسانده و این شهر را به صورت کامل، بر سر ساکنانش تخریب کرده است. در این بیانیه آمده است که آمریکا و متحدانش به خاطر این جنایت، باید تحت پیگرد قضایی بین‌المللی قرار بگیرند.
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه در این بیانیه، از تجاوزات سازمان‌یافته آمریکا علیه ملت‌های جهان انتقاد کرد.
وزارت خارجه سوریه این جنایات ائتلاف آمریکا را نقض آشکار معاهدات حقوق بشر و حقوق بین‌الملل دانست و از استفاده آمریکا از بمب‌های ممنوعه فسفر علیه زنان و کودکان سوریه انتقاد کرد.
دمشق تصریح کرد، باید درباره جنایات آمریکا علیه انسانیت و حقوق بشر در همه مناطق دنیا از جمله ویتنام، عراق، افغانستان، آمریکا، زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو و زندان‌های مخفی در اروپا، یک تحقیق بین‌المللی صورت گیرد. دمشق در پایان خاطر نشان کرد، همه کشورهای جهان باید با تشریک مساعی، به واشنگتن اجازه ندهند که از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای سرکوب اراده و خواست سایر ملت‌ها استفاده کند.