kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

پیروزی نخست‌وزیر بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

در انتخابات الجزایر که در میان نارضایتی مردم این کشور و با مشارکت 40 درصدی برگزار شد، نخست‌وزیر پیشین «عبدالعزیز بوتفلیقه» به پیروزی رسید.



انتخابات الجزایر پنجشنبه گذشته و در میان نارضایتی مردم برگزار شد؛ شهروندان الجزایری همیشه نگران بودند که پس از انصراف بوتفلیقه از شرکت در انتخابات، ارتش در فرآیند انتخابات تاثیر منفی بگذارد و فرد مورد حمایت خود را به قدرت برساند. این نارضایتی مردم در مشارکت پایین انعکاس یافت و بر اساس گزارش منابع رسمی، 40 درصد الجزایری‌های دارای صلاحیت رای‌دهی، در انتخابات شرکت کرده‌اند.
در هر حال، آمارهای اولیه از پیروزی «عبدالمجید تبون» نخست‌وزیرسابق بوتفلیقه، در انتخابات ریاست‌جمهوری حکایت می‌کند.  به گزارش فارس، «محمد شرفی» رئیس‌کمیته ملی مستقل انتخابات الجزائر دیروز ضمن اعلام این خبر، توضیح داد که تبون با کسب ۵۸.۱۵ درصد آراء در این انتخابات، پیروز شده است. وی برگزاری موفق انتخابات ریاست‌جمهوری را به ملت، ارتش و نیروهای امنیتی الجزایر تبریک گفت. شرفی افزود که ما وارد مرحله درخشانی از اجرای دموکراسی و شفافیت شده‌ایم. به گفته وی، عبدالمجید تبون موفق شده است چهار میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۱۶ رأی (۵۸.۱۵ درصد آراء) را کسب کند.
رئیس‌کمیته انتخابات الجزایر افزود که «عبدالقادر بن قرینه» رئیس‌جنبش البناء الوطنی در رتبه دوم پس از تبون، «علی بن فلیس» نخست‌وزیر سابق، در رتبه سوم و «عزالدین میهوبی» دبیرکل «التجمع الوطنی الدیمقراطی» در رتبه چهارم قرار گرفته است.
 پس از اعتراضات گسترده مردم الجزایر، «عبدالعزیز بوتفلیقه» پس از 40 سال، از ادامه ریاست جمهوری انصراف داد.