kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
فرمانده کل سپاه:

تحریم‌ها را به گورستان تاریخ می‌سپاریم

سردار سلامی گفت: قرارگاه یک نهاد اقتصادی و درآمدزایی نیست، به همین خاطر هر چه طلب مالی هم داشته باشد باز به کار و فعالیت مشغول است تا حیات اقتصادی کشور را رونق بخشد.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه سیزدهمین همایش مدیران و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از قرارگاه به‌عنوان نگین سازندگی کشور نام برد و اظهار کرد: قرارگاه یک نهاد اقتصادی و درآمدزایی نیست، به همین خاطر هر چه طلب مالی هم داشته باشد باز به کار و فعالیت مشغول است تا حیات اقتصادی کشور را رونق بخشد.
جهان اسلام؛
 مفهوم جدیدی در قدرت بین‌المللی است
وی افزود: امروز به مفهوم جدیدی در قدرت بین‌المللی به نام «جهان اسلام» دست‌یافته‌ایم که این واژه در ادبیات سیاسی جهان وجود نداشت، اما این حقیقت در پرتو هدایت رهبران بزرگ انقلاب یعنی حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) شکل یافته است.
برخی در داخل پژواک استراتژی تسلیم شده‌اند
فرمانده کل سپاه با‌اشاره به تهاجمات روانی گسترده مستکبران علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: در این عرصه هم راه‌های نفوذ در حوزه‌های گوناگون بسته شده است؛ دشمن در تلاش است با بستن راه علم و دانش و شکست دادن سازندگی، از ایران اسلامی کشوری نیازمند بسازد تا با همراهی عملیات روانی و سرسخت، نسخه تسلیم تنظیم کند؛ متأسفانه برخی نیز در داخل پژواک این استراتژی شده‌اند.
فورانی از فناوری در پایه بومی و ملی
سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران، هنرمندانه تمام این تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند، گفت: دشمن بزرگ، موهبت بزرگی است، حکمت‌های رهبری عظیم‌الشأن ما تهدیدات دشمنان را با سازوکار معنویت و ژرف‌اندیشی به فرصت تبدیل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که از دل تحریم‌های ظالمانه به پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در همه عرصه‌ها ازجمله انرژی، نانو، فضا، دارو و درمان، فضای مجازی و بیوتکنولوژی دست یافتیم و فورانی از علوم و فناوری در پایه بومی و ملی را شکل دادیم.
وی شکل‌گیری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) را حاصل مقاومت ملت ایران در مقابل تهدیدات و تحریم‌ها دانست و افزود: خروج شرکت‌های خارجی از عرصه سازندگی ایران، به فرصتی برای بومی‌سازی دانش و تکنولوژی داخلی تبدیل شد و آنها اکنون می‌بینند که ایرانیان به هیچ قدرتی تکیه
ندارند.
قرارگاه یک‌نهاد اقتصادی
 و درآمدزایی نیست
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهاد علمی و سازندگی فلسفه اصلی تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) است، گفت: قرارگاه یک نهاد اقتصادی و درآمدزایی نیست؛ بلکه بنای عظیمی برای جهاد است، به‌همین خاطر هر چه طلب مالی هم داشته باشد باز به کار و فعالیت مشغول است تا حیات اقتصادی کشور را رونق بخشد.
تحریم را به گورستان تاریخ می‌سپاریم
سردار سلامی خاطرنشان کرد: آرمان نهایی، بستن راه دشمنان و ایجاد زمینه‌های یک پیروزی بزرگ است، می‌خواهیم تحریم را به گورستان تاریخ بسپاریم و آن را نه توسط دشمن، بلکه به دست خودمان رفع کنیم؛ از دشمنانمان نمی‌خواهیم تحریم را لغو کنند بلکه آن را ادامه دهند، ما زنده‌ایم و هیچ تمنایی از آنها نداریم، بلکه ملت ایران، خود تحریم‌ها را شکسته و بی‌اثر می‌کنند. وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از عوامل نفوذ و دخالت دشمنان را پلمب کرده‌ایم و با زبان قاطع نیز اعلام می‌کنیم که در عرصه اقتصادی هم نخواهیم گذاشت هیچ عاملی از دشمنان در اقتصادمان تأثیرگذار باشد.