kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
پنتاگون تحت فشارهای افکار عمومی دست به کار شد

تعلیق افسران سعودی در آمریکا اولین پس لرزه حادثه تروریستی در فلوریدا

به دنبال فشار افکار عمومی در آمریکا پنتاگون مجبور شد پرواز 175 دانشجوی سعودی را که در آمریکا مشغول آموزش‌های نظامی هستند تعلیق و شش تبعه سعودی را هم دستگیر کند.



سرویس خارجی-

پس لرزه‌های کشتار 4 افسر آمریکایی به دست یک افسر سعودی در پایگاه نظامی فلوریدا همچنان ادامه دارد و بعد از دستگیری 6 افسر سعودی و وتوی برخی قراردادهای تسلیحاتی از سوی کنگره حالا خبر رسیده که پنتاگون تحت فشار گسترده افکار عمومی و رسانه‌های آمریکا اجازه پرواز برای 175 افسر سعودی را ممنوع کرده است. پنتاگون همچنین از تعلیق فعالیت‌های آموزش نظامی نیروهای عربستانی در آمریکا خبر داده است. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود تصریح کرده تعلیق این برنامه‌ها شامل آموزش نیروهای زمینی نیز خواهد شد و تمامی برنامه‌های آموزش نظامی به غیر از آن دسته فعالیت آموزشی در کلاس، همه تعلیق شده‌اند و تنها کلاس‌هایی مانند آموزش زبان انگلیسی ادامه خواهند داشت.
پیش از این بیانیه پنتاگون، اعلام شده بود مجوز پرواز 300 نفر از اتباع عربستان که در آمریکا آموزش خلبانی هواپیماهای نظامی می‌دیدند به دنبال تیراندازی اخیر در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در فلوریدا لغو شده، که طبق اعلام مقامات آمریکا 175 افسر سعودی دیگر اجازه پرواز در آمریکا ندارند و این تصمیم را از روز دوشنبه به اجرا گذاشته است.‎
یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته، اقدامات احتیاطی فقط شامل 850 دانشجوی نظامی مهمان عربستانی شده است و بقیه افسران خارجی را شامل نمی‌شود.
«ویوید نورکوئیست» معاون وزیر دفاع آمریکا نیز دستور تکمیل شدن روند بررسی سیاست‌های مرتبط با تعیین صلاحیت دانشجویان خارجی را ظرف 10 روز صادر کرد. از سوی دیگر بر اساس گزارش ان بی‌سی نیوز، در پی تیراندازی مرگبار در پایگاه نیروی دریایی در پنساکولای فلوریدا، «توماس مودلی» کفیل وزیر نیروی دریایی نیز گفت پنتاگون از کنگره می‌خواهد خرید اسلحه را برای اتباع خارجی که در آموزش نظامی در آمریکا شرکت دارند، دشوارتر سازد. وی در گفت وگو با ان‌ بی‌سی نیوز اعلام کرد پنتاگون سرگرم بررسی اقداماتی برای حفاظت بیشتر از تاسیسات و پرسنل نظامی خود و خانواده‌های آنان است: «همه گزینه‌ها، از جمله بررسی راه‌های ارزیابی سوابق اتباع خارجی، از جمله ارزیابی مستمر آنها، روی میز است.»
گفتنی است همه این اقدامات در حالی علیه سعودی صورت می‌گیرد که مقامات سعودی از پادشاه بگیر تا فرستاده وزارت خارجه این کشور به آمریکا، تا توانستند علیه افسر نیروی هوایی خود موضع گرفته و از کاخ سفید در خواست کردند، این جنایت را پای نظام سعودی ننویسد!