kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
امام جمعه قم:

برخی نمایندگان به جای دغدغه معیشت مردم به نفع فتنه‌گران سخن گفتند

امام جمعه قم گفت: نباید اجازه داد کسانی که به جای تعهد به منافع اسلام و انقلاب، به نفع دشمنان حاضرند هر پیمان و سندی را تأیید و تصویب کنند، به مجلس شورای اسلامی راه یابند.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: مردم از شورای نگهبان توقع دارند نمایندگانی که مواضع و عملکردشان به نفع دشمنان انقلاب و ایران اسلامی و در تضاد منافع اسلام و انقلاب بود رد صلاحیت شوند.
وی اظهار داشت: در طول این سالها مشاهده شد که برخی نمایندگان به جای دغدغه معیشت مردم به نفع فتنه‌گران سخن گفتند و عملکردشان در راستای تقویت فتنه و آشوب بود بنابراین شایسته نمایندگی ملت بصیر و انقلابی نیستند و باید با ابزارهای قانونی رد صلاحیت شوند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: مجلس جای کسانی همچون شهید مدرس است که جز به انجام تکلیف الهی خویش به چیز دیگری نمی‌اندیشید و ارعاب‌ها و تهدیدها مانع عملکرد و رفتار و سخن او نشد.
وی با تقدیر از خدمات شورای نگهبان در طول سال‌های گذشته بیان داشت: ملت انقلابی و رشید همواره از اقدامات انقلابی و قاطع شورای نگهبان حمایت کرده و امروز بیش از هر زمانی مردم انتظار دارند تا این شورا به وظیفه انقلابی و دینی خود عمل کند و رعایت هیچ کس را ننماید.
خطیب جمعه قم اضافه کرد: انتظار می‌رود که مجلس شورای اسلامی در مدت باقی مانده با تصویب قوانین مناسب مانع فساد مالی، اخلاقی و سیاسی شود و شورای نگهبان و وزارت کشور نیز با هم‌افزایی مانع ورود افراد و عناصر مسئله‌دار شوند.
وی وظیفه رأی دهندگان را در تشخیص اصلح و شرکت در انتخابات بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: رأی دهندگان باید با تحقیق و مشورت با دلسوزان بهترین‌ها را به مجلس بفرستند. آیت‌الله سعیدی در آغاز خطبه‌ها به برخی مناسبت‌ها از جمله روز دانشجو اشاره کرد و بیان داشت: در این روز مأموران پهلوی برای خوش‌آمد اربابان آمریکایی خود دانشجویان معترض به سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران را به رگبار بستند و سه تن از آنان را به شهادت رساندند و امروز همان آمریکا با تحریم و ترور و فتنه و آشوب ملت ایران را در تنگنا قرار داده است لذا دانشجویان امروز باید با تأسی به دانشجویان شهید 16 آذر همواره استکبارستیز باشند.
امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها به سالروز وفات حضرت معصومه(س) نیز اشاره کرد و گفت: برکات معنوی وجود مقدس این بانوی بزرگوار به عموم شیعیان بویژه ایران اسلامی و شهر مقدس قم بی‌شمار است و همه باید تلاش کنیم قدر این ظرفیت را بدانیم و اجازه ندهیم این خطه مقدس با سهل‌انگاری فرهنگی و اجتماعی مخدوش شود.
وی افزود: در فتنه دو هفته قبل شهر قم هم از اهداف فتنه‌گران بود اما با هوشیاری و بصیرت مردم انقلابی این شهر چشم طمع فتنه‌گران کور شد.