kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
با اعتصاب گسترده کارکنان

امروز شبکه حمل‌و‌نقل فرانسه زمین‌گیر می‌شود

شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» و راه‌آهن فرانسه قرار است از امروز اعتصاب سراسری را آغاز کنند تا آن‌طور که سخنگوی راه‌آهن این کشور هشدار داده، 90 درصد ظرفیت حمل‌ونقل ریلی این کشور از کار افتاده و سیستم حمل‌ونقل عمومی‌ زمین‌گیر شود.



سرویس خارجی-

طی روزهای گذشته کشاورزان و دانشجویان فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه اعتراض‌هایی را برپا کردند. این اعتراض‌ها جدای از راهپیمایی‌های هفتگی «جلیقه‌زردها»ست که چندی پیش یک سالگی آن را جشن گرفتند. کشاورزان اطراف پایتخت فرانسه هفته گذشته با بیش از 1000‌تراکتور در مسیرهای‌ تردد جاده‌های حومه پاریس اختلال ایجاد کردند. دانشجویان نیز با برگزاری تجمعاتی در مراکز آموزش عالی این کشور ضمن اعتراض به سیاست‌های دولت، هشدار دادند در صورت عدم اعطای کمک‌های مالی، روزهای آینده اعتصاب می‌کنند. امروز نیز بر اساس گزارش‌ها نوبت کارکنان خطوط حمل‌ونقل هوایی و ریلی فرانسه است که در اعتراض به وضعیت بد معیشتی اعتصاب کنند.
آن‌طور که خبرگزاری فارس اعلام کرده از امروز «ایر فرانس» (شرکت هوایی فرانسه) و خطوط ریلی پاریس، در اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی با اعتصاب مواجه خواهند شد. به همین خاطر یک پنجم تمام پروازهای شرکت ایرفرانس امروز(پنج‌شنبه) لغو می‌شوند. علاوه‌بر «ایرفرانس»، خدمات قطار‌های مسافربری و مترو در پاریس نیز با مشکل جدی مواجه خواهند شد. مرکز هوانوردی فرانسه نیز سه‌شنبه اعلام کرده 20 درصد پروازهای روز پنج‌شنبه لغو می‌شود.
سخنگوی شرکت راه‌آهن فرانسه اما می‌گوید این گروه در اعتصاب و در اعتراض به طرح دولت فرانسه در اصلاح نظام بازنشستگی است، قادر خواهد بود تنها ۱۰ درصد از جابه‌جایی حمل‌ونقل ریلی را تضمین نماید و احتمالا 90 درصد این ظرفیت از کار خواهد افتاد.
سخنگوی شرکت راه‌آهن فرانسه که در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر مرکزی این شرکت سخن می‌گفت، تصریح کرد:«در روز اعتصاب، از هر ده قطار سریع السیر تنها یک قطار فعالیت خواهد کرد؛ همچنین از هر ده قطار بین شهری، تنها یک قطار قادر به ارائه سرویس حمل‌ونقل خواهد بود».
بر اساس برنامه اصلاح نظام بازنشستگی، دولت فرانسه قصد دارد با هدف جبران کسری بودجه خود، از هزینه‌های دولتی بکاهد. در طرح اصلاحات، علاوه‌بر افزایش سنوات خدمت و کاهش حقوق بازنشستگان، دولت دست به تعدیل نیرو خواهد زد که این موضوع، نگرانی کارکنان و کارگران در بخش‌های مختلف را برانگیخته است چرا که معتقدند این طرح، وضعیت اسفناک کارگران و کارمندان را، فاجعه‌بارتر خواهد کرد.