kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
قمپز وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی

از این پس مواضع ایران را در سوریه می‌زنیم!

وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو از این پس، مواضع ایران را در سوریه هدف قرار خواهد داد. این در حالی است که صهیونیست‌ها طی سال‌های اخیر همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مواضع کشورمان را در سوریه بزنند، ولی تلاش آنها بیهوده بوده است.




«نفتالی بنت» با بیان اینکه به دنبال خروج کامل ایران از سوریه است، گفت که تل‌آویو از این به بعد، هرگونه حضور نظامی ایران در سوریه را هدف حمله قرار می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، بنت مدعی شد که در تلاش است سیاست اسرائیل در قبال حضور نظامی ایران در سوریه را تغییر دهد. به گفته وی، تل‌آویو اکنون به دنبال اخراج کامل نیروهای ایرانی از سوریه است.
پیش از این‌، سران رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند که فقط پایگاه‌ها و مواضع مرتبط با شلیک‌های راکتی را هدف حمله قرار می‌دهند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: ما نمی‌توانیم از طریق حملات هدفمند، ایران را متوقف کنیم. جلوگیری از استقرار ایران (در سوریه)، بسیار کم هزینه‌تر از دفاع کامل از اسرائیل است.
ورود کامیون‌های نظامی آمریکا به سوریه
شبکه تلویزیونی السوریه گزارش داد، ۲۰ کامیون نظامی ارتش آمریکا حامل کمک‌های لجستیک، از عراق وارد استان «حسکه» سوریه شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کاروانی مرکب از حدود ۲۰ خودروی زرهی و‌تانکر‌های سوخت متعلق به نیرو‌های آمریکایی، به سمت جنوب در جاده الشدادی-دیرالزور حرکت کردند.
این در حالی است که بنا بر اعلام رسانه‌های سوریه، یک کاروان نظامی آمریکایی متشکل از ۸۰ سرباز و تجهیزات نظامی مختلف شامل پشتیبانی لجستیک، خودرو‌های زرهی و‌تانک، به شهر «رمیلان» در استان حسکه وارد شدند.
در همین حال، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه، دیروز از حضور ارتش آمریکا در نزدیکی میدان‌های نفتی سوریه در شمال این کشور، انتقاد کرد و گفت، این اقدام سبب می‌شود اوضاع در سوریه، وخیم‌تر شود.
آزاد ‌سازی ۳ روستا در حومه ادلب
نیروهای ارتش سوریه طی عملیاتی، موفق شدند بر سه روستا در جنوب شرق استان« ادلب » مسلط شوند.
در جریان عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری روستاهای مذکور نیز ده‌ها تن از تروریست‌ها، ازجمله چهار سرکرده گروه تروریستی «اجناد قفقاز»‌، به هلاکت رسیدند. طی روزهای گذشته ارتش سوریه دست به تحرکات گسترده‌ای در اطراف استان حسکه زده بود.