kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
رئیس‌حزب کارگر انگلیس:

دنیا هنوز در عواقب حمله به عراق زندگی می‌کند/مداخله نظامی انگلیس تروریسم را تشدید کرد

‎«جرمی کوربین» با‌اشاره به عواقب ادامه‌دار جنگی که آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانانشان در عراق برافروختند، گفت: مداخلات نظامی مکرر کشورش بیشتر موجب تشدید مشکلات مربوط به تروریسم شده است.



سرویس خارجی-

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس که کارزار انتخاباتی حزبش برای انتخابات زود هنگام 12 دسامبر (21 آذر) را می‌گذراند، روز یکشنبه گفته، مداخلات نظامی مکرر ارتش کشورش بیشتر موجب «تشدید» مشکلات مربوط به تروریسم شده است تا «حل» آن‌ها.
حمله فرد مسلح به چاقو، در روز جمعه که لندن را در وحشت فرو برد و تروریستی نیز خوانده شد، واکنش‌های مختلفی در پی داشت. به نوشته روزنامه «گاردین»، رهبر حزب کارگر در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی، در آستانه برگزاری نشست سران «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) و همچنین پس از حمله روز جمعه گفت: «مبارزه علیه ترور، آشکارا شکست خورده است».
«جرمی کوربین» همچنین گفته، مردم جهان «در عواقب حمله به عراق زندگی می‌کنند» که وی با آن مخالف بود. مخاطراتی که انگلیس با آن مواجه است به «دنباله‌روی از دونالد ترامپ» و سیاست‌های خارجی دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس «گره خورده است».
رهبر حزب کارگر انگلیس که محبوبیتش باعث نگرانی سیاستمداران انگلیسی و آمریکایی شده، «شجاعت خارق العاده» شهروندان لندنی را که در جریان حمله‌ تروریستی روز جمعه به مقابله با عامل این حمله پرداخته و مانع از خسارات جانی بیشتر شده بودند ستود و گفت: پلیس در از پای درآوردن این فرد مسلح محق بود.
گفتنی است، یکی از چالش‌های امنیت داخلی انگلیس، تروریسم است و به گفته نهادهای بین‌المللی، انگلیس در خطرناکترین کشور اروپا نسبت به تروریسم است. انگلیس از یک سو با خطر تروریست‌های تکفیری و از سوی دیگر با خطر گروه‌های افراطی نژادپرست خشونت‌طلب روبه‌رو است.