kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۹۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

تهدید «شینزو آبه» از سوی کره شمالی «او یک کوتوله سیاسی است»

ارگان رسانه‌ای کیم جونگ اون با «کوتوله سیاسی» خواندن نخست‌وزیر ژاپن، به او هشدار داد احتمالاً در آینده نه چندان دور شاهد پرتاب موشک بالستیک خواهد بود.

کره شمالی پس از مشاهده بدعهدی‌های آمریکا، بر تحرکات نظامی خود افزوده طوری که در ماه جاری دست به مانورها و آزمایش‌های نظامی زده که با توجه به شرایط خاص کنونی و بن‌بست مذاکرات آمریکا-کره شمالی حساسیت زیادی را برانگیخته است. افزون بر کره جنوبی، ژاپن نیز به این تحرکات واکنش نشان داده است، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن این تحرکات را تحت عنوان آزمایش موشک بالستیک محکوم کرده است.
در مقابل این واکنش‌ها، رسانه دولتی کره شمالی «کِی. سی. اِن. اِی» –که معمولاً بیانیه‌های رسمی و دستور کار دولت این کشور را منتشر می‌کند– به نقل از معاون سرپرست کل امور ژاپن در وزارت خارجه کره شمالی و در پاسخ به «آبه»، گفته: «می‌توان گفت که آبه تنها ابله در جهان و احمق‌ترین مرد در تاریخ است که نمی‌تواند فرق بین موشک و سیستم پرتاب چندگانه راکت را بفهمد، حتی زمانی گزارش آن با عکس هم همراه است».
رسانه دولتی کره شمالی در ادامه این صحبت‌ها، به تهدید ژاپن پرداخته و نوشته: «شاید آبه در آینده‌ای نه چندان دور و در مقابل چشمانش یک موشک بالستیک واقعی را ببیند... آبه چیزی جز یک ابله به‌تمام معنا و کوتوله سیاسی بی‌بدیل در جهان نیست».
گفتنی است، به گفته برخی کارشناسان نظامی، آزمایش کره شمالی نشان می‌دهد، سرعت عمل خدمه یگان‌های موشکی این کشور به فاصله 30 ثانیه‌ای بین هر دو پرتاب رسیده و می‌توانند قبل از شناسایی شدن، مکان را ترک کنند که خود این دستاورد نظامی مهمی محسوب می‌شود.