kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل

مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز 3 شهر امروز تعطیل است

به‌علت تداوم آلودگی هوا تمام مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به‌جز شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس امروز تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون عمرانی استانداری تهران عصر دیروز در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد و در نهایت تصمیماتی برای شنبه 9 آذر (امروز) در نظر گرفته شد که عبارتند از اینکه ممنوعیت ‌تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین به سطح شهر تهران همچنان پابرجا خواهد بود.
محمد تقی‌زاده افزود: این تصمیم تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و در صورتی که این تصمیم لغو شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین تمام فعالیت‌های عمرانی که توسط دستگاه‌ها و شهرداری‌ها انجام می‌شود ممنوع است و تمام دستگاه‌ها موظف به رعایت این تصمیم خواهند بود چرا که عملیات عمرانی در روند صعود آلاینده‌ها تأثیر خواهد داشت. معاون عمرانی استانداری تهران گفت: همچنین فعالیت معادن شن و ماسه و صنایع نظایر آن کمک به انباشت آلاینده‌ها در تهران و شهرستان‌ها می‌کند تا اطلاع ثانوی متوقف خواهند بود و این تصمیم تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و قید زمانی ندارد.
تقی‌زاده همچنین از تشدید برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و موتورسیکلت‌ها در تهران تأکید کرد و گفت: البته همکاران ما در پلیس راهور این کار را انجام می‌دهند اما برخوردها تشدید خواهد شد.
وی اظهارداشت: با توجه به شرایط آلایندگی هوا تمام مدارس استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس شنبه (امروز) در تمامی ‌مقاطع تعطیل خواهند بود. همچنین موسسات آموزش عالی، دانشگاه‌ها غیراز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس امروز تعطیل خواهند بود ضمن اینکه طرح زوج و فرد از درب منزل در شهر تهران اعمال خواهد شد.
معاون عمرانی استانداری تهران همچنین از لغو تمام فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی در فضای باز در شهر تهران طی امروز خبر داد.