kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
دریادار خانزادی خبر داد

احیای ناوشکن دماوند تا پایان سال

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: احیای ناوشکن دماوند با قابلیت‌های بسیار پیشرفته در حال اتمام است.




به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حسین خانزادی‌، گفت: بازدارندگی گسترش یافته به معنای توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروی دریایی به سمت آب‌های آزاد در دستور کار این نیرو قرار دارد.
او افزود: برای تحقق این حرکت پر شتاب، نیروی دریایی به مجموعه‌ای از تجهیزات، قابلیت‌ها و توانمندی‌ها نیاز دارد که بتواند در دریا‌های آزاد به نفع امنیت دریانوردی جهانی و اقتصاد ملی تلاش داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کار ساخت تجهیزات به صورت ۱۰۰ درصدی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و با تمرکز بر بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های استان هرمزگان و توانمندی‌های علمی و صنعتی کشور به سرعت در حال انجام است و در آینده شاهد تغییرات گسترده در حوزه تجهیزات نیروی دریایی خواهیم بود.
او تصریح کرد: بهمن ماه امسال شاهد الحاق ناوشکن دنا به مجموعه ناوگان جنوب در بندرعباس خواهیم بود، دنا ناوشکنی جدید از کلاس موج و مشابه ناوشکن‌های جماران و سهند است که با افزایش دانش علمی نیروی دریایی، قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شده و ظرفیت‌های بیشتری نسبت به سایر ناوشکن‌های کشور دارد.
امیر خانزادی گفت: در ناوشکن دنا سیلو‌های پرتاب موشک عمودی پرتاب در حال نصب است و این ناوشکن ضمن حمل بالگرد، ظرفیت مصونیت بخشی به شناور‌ها در ابعاد زیرسطح، سطح و هوا را نیز دارد.
او از الحاق ناو موشک‌انداز زره به ناوگان نیروی دریایی تا پایان سال خبر داد و افزود: این ناو یک شناور بسیار تندرو با قابلیت حمل و پرتاب موشک است. فرمانده نداجا از احیای ناوشکن دماوند با قابلیت‌های بسیار پیشرفته تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: کار احیای ناوشکن دماوند در حال اتمام است و دماوند جدید با سازه بسیار پیشرفته، سطح مقطعی بسیار کوچک، ظرفیت‌های رانشی جدید، سامانه‌های سنجنده بسیار پیشرفته، قابلیت رادار چشم عقاب، سیلو‌های پرتاب موشک‌های عمودپرتاب و سنجنده‌های زیرآبی و اژدر تا پایان سال به ناوگان نیروی دریایی ملحق خواهد شد.
او در پایان افزود: کار ساخت زیردریایی‌های جدید از کلاس فاتح به سرعت در حال انجام است و سال‌های آینده شاهد مجموعه‌های جدیدی از نسل جدید زیردریایی در ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خواهیم بود.